Navigacija

Obaveštenje o upisu zimskog semestra - osnovne akademske studije

Studentske vesti

Upis zimskog semestra za studente osnovnih akademskih studija, koji su fakultet upisali pre školske 2023/2024. godine, obaviće se u tri koraka:

  1. Prijava predmeta za slušanje preko veb portala za studente
  2. Zakazivanje termina za upis u studentskoj službi
  3. Dolazak sa neophodnom dokumentacijom u zakaznom terminu

1. Prijava predmeta za slušanje

Studenti će imati mogućnost da u periodu od 22. septembra do 28. septembra preko svojih naloga na veb portalu za studente izvrše prijavu predmeta koje žele da slušaju u zimskom semestru. Da bi student mogao da prijavi predmete za slušanje, neophodno je da nema otvorenih prijava ispita predmeta iz zimskog semestra. U slučaju problema sa otvorenim prijavama, a nakon završetka Oktobar 2 ispitnog roka, studenti se mogu obratiti svojim predmetnim profesorima i zamoliti ih da vrate ispitne prijave u studentsku službu.

Veb portal neće dozvoliti prijavu predmeta za koje nije ispunjena uslovljenost. Maksimalni broj bodova koje studenti mogu da prijave po semestru iznosi 45 ESPB.

Budžetski studenti imaju pravo da prijave 60 ESPB bodova u školskoj godini, pri čemu se svaki bod preko 60 ESPB plaća po ceni od 1.250,00 dinara, a školarina se obračunava nakon prijave predmeta u letnjem semestru, zbog čega je neophodno da ovi studenti vode računa unapred o broju bodova koje prijavljuju.

Samofinansirajući studenti plaćaju ukupan broj bodova koje su prijavili u semestru po ceni od 1.250,00 dinara.

Preporuka studentima je da ne prijavljuju veći broj ESPB bodova od 30 po semestru, jer će, u slučaju da ne polože prijavljene predmete, morati da plate slušanje istih i u narednoj školskoj godini.

Predračun školarine biće formiran nakon završetka postupka upisa, a prva rata školarine dospeva 20. oktobra.

Po okončanju postupka prijave, neophodno je da student odštampa spisak predmeta koje je prijavio preko naloga na veb portalu, što može izvršiti komandom Ctrl+P ili napraviti skrinšot sa telefona koji će potom odštampati.

2. Zakazivanje termina za upis

Nakon prijave predmeta za slušanje, neophodno je da student zakaže termin u kome će doći da preda dokumentaciju u studentskoj službi. Zakazivanje termina moguće je izvršiti isključivo preko elektronske forme. Nakon zakazivanja termina, na adresu elektronske pošte koju je student naveo u okviru elektronske forme biće poslata potvrda o zakaznom terminu.

Upis studenata obaviće se u studentskoj službi u periodu od 25. septembra do 29. septembra (u 12 časova), a raspoloživi termini biće označeni na elektronskoj formi preko koje se vrši zakazivanje.

Neophodno je da studenti pažljivo evidentiraju svoje podatke u elektronskoj formi i izaberu tačno jedan termin u kojem sigurno mogu da dođu da predaju dokumentaciju. Višestruke prijave preko forme neće biti uzimane u obzir i biće brisane. Prilikom dolaska studenti će morati da pokažu potvrdu o zakazanom terminu (odštampati mejl ili pokazati mejl na telefonu).

3. Dolazak sa neophodnom dokumentacijom

Studenti koji su zakazali termin dolaska u studentsku službu treba da pripreme sledeću dokumentaciju:

  • indeks sa svim upisanim ocenama položenih predmeta,
  • jedan popunjen prijavni list ŠV20 (i ažuriran elektronski ŠV20 obrazac),
  • odštampani spisak prijavljenih predmeta za slušanje tokom zimskog semestra (sa veb portala),
  • dokaz o uplati od 100,00 dinara na tekući račun Fakulteta 840-1441666-69, poziv na broj 80200, odnosno 1500,00 dinara za samofinansirajuće studente, svrha uplate: za Centar za razvoj karijere,
  • dokaz o uplati od 500,00 dinara na tekući račun Fakulteta 840-1441666-69, poziv na broj 80200, svrha uplate: Osiguranje studenata,
  • ugovor o studiranju (nabavlja se u skriptarnici),
  • potvrda iz biblioteke.

Kako bi se izbegle gužve neophodno je da studenti sa pripremljenom dokumentacijom dođu u zakaznom terminu bez kašnjenja.

U slučaju da studenti nisu u mogućnosti da se lično upišu, neophodno je kod notara overe ovlašćenje kojim drugom licu omogućavaju da izvrši postupak upis u zakazanom terminu. Primer ovlašćenja može se preuzeti ovde i neophodno je popuniti ga ličnim podacima. Druga lica neće moći da izvrše upis ukoliko se u zakazanom terminu ne pojave sa overenim ovlašćenjem.

Podnošenje molbi studentskoj službi:

Prijava predmeta za slušanje neće biti moguća bez podnošenja dodatne molbe u sledećim slučajevima:

  1. Studenti koji žele da promene studijski program moraju pre prijave predmeta za slušanje da podnesu molbu studentskoj službi. Uz molbu prilažu i dokaz o uplati od 5.000,00 dinara na tekući račun Fakulteta 840-1441666-69, poziv na broj 80200, svrha uplate: molba za promenu studijskog programa. Molba se podnosi u studentskoj službi (soba broj 6) radnim danima od 11 do 13 časova u periodu od 18. do 21. septembra. Obrazac molbe može se kupiti u skriptarnici Fakulteta. U slučaju da molba bude odobrena, studentska služba će 22. septembra u informacionom sistemu ažurirati studijski program i omogućiti prijavu predmeta sa drugog studijskog programa. Studenti nakon promene studijskog programa prate prethodno navedene korake da bi realizovali upis.
  2. Studenti kojima ističe zakonski predviđen rok za završetak studija od 8 godina, podnose molbu za produžetak roka za završetak studija do isteka trostrukog broja školskih godina potrebnih za realizaciju upisanog studijskog programa. Studenti uz molbu prilažu i dokaz o uplati od 5.000,00 dinara na tekući račun Fakulteta 840-1441666-69, poziv na broj 80200, svrha uplate: molba za produžetak roka za završetak studija. Molba se podnosi u studentskoj službi (soba broj 6) pri dolasku u zakazanom terminu. Obrazac molbe može se uzeti u skriptarnici Fakulteta. 
  3. Reupisani i ponovo upisani studenti kojima ističe zakonski predviđen rok za završetak studija, podnose molbu za produžetak roka za završetak studija do isteka trostrukog broja školskih godina potrebnih za realizaciju upisanog studijskog programa. Studenti uz molbu prilažu i dokaz o uplati od 5.000,00 dinara na tekući račun Fakulteta 840-1441666-69, poziv na broj 80200, svrha uplate: molba za produžetak roka za završetak studija. Molba se podnosi u studentskoj službi (soba broj 6) pri dolasku u zakazanom terminu. Obrazac molbe može se uzeti u skriptarnici Fakulteta. 
  4. Studenti koji žele da prijave predmete za koje nisu ispunjeni predviđeni uslovi moraju da podnesu molbu studentskom parlamentu. Molbe se mogu podneti studentskom parlamentu od 26. septembra do 28. septembra. Obrazac molbe može se uzeti u skriptarnici Fakulteta. U slučaju da molba bude odobrena, dodatni predmeti će biti prijavljeni nakon završetka upisa svih studenata, dok ostale predmete prijavljuju sami i realizuju upis u skladu sa prethodno navedenim koracima.

Sva pitanja u vezi sa upisom slati na adresu studentska@tmf.bg.ac.rs.