Navigacija

22NHT32 - Heterogena ravnoteža

Specifikacija predmeta
Naziv Heterogena ravnoteža
Akronim 22NHT32
Studijski program Hemijsko inženjerstvo
Modul
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni predmet
    Uslovljnost drugim predmetom za pohađanje i polaganje: Termodinamika Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje studenata sa teorijom faznih dijagrama i njihovim značajem u neorganskoj hemijskoj tehnologiji. Ovladavanje grafičkom analizom toka operacija topljenja, uparavanja, rastvaranja i razlaganja faza u višekomponentnim i višefaznim sistemima. Primena faznih dijagrama za postavljanje materijalnog bilansa.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti stiču znanja o osnovnim tipovima faznih dijagrama i faznoj ravnoteži u jedno-, dvo- i trokomponentnim sistemima. Studenti su osposobljeni da prate operacije topljenja, uparavanja, rastvaranja i kristalizacije u faznim dijagramima realnih sistema u neorganskoj hemijskoj tehnologiji. Studenti ovladavaju predznanjima kojima će kvantitativno i kvalitativno kontrolisati nastanak pojedinih faza u višekomponentnim, višefaznim sistemima.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave - osnovi teorije faznih dijagrama - dijagrami stanja jednokomponentnih sistema (polimorfizam, monotropija) - teorija monovarijantne ravnoteže - teorija faznih dijagrama dvokomponentnih sistema - praćenje procesa rastvaranja i kristalizacije u faznim dijagramima određenih dvokomponentnih sistema - teorija faznih dijagrama trokomponentnih sistema - praćenje procesa rastvaranja i kristalizacije u konkretnim primerima faznih dijagrama trokomponentnih sistema.
    Sadržaj praktične nastave Razmatranje ravnoteže faza na primerima faznih dijagrama u dvo- i trokomponentmi sistemima
    Literatura
    1. M. Stevanović, „Heterogena ravnoteža, Osnove dijagrama stanja“, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd, 1998. Materijal sa predavanja
    2. J. M. Miladinović, Interna skripta Katedre za NHT
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    1 1
    Metode izvođenja nastave predavanja kombinovana sa računskim primerima
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit
    Praktična nastava Usmeni ispit 60
    Projekti
    Kolokvijumi 40
    Seminari