Navigacija

Problem sa elektronskom poštom

Opšte vesti

Usled strujnih udara u petak, došlo je do hardverskog kvara na jednom od dva glavna servera fakulteta. Usled toga veći broj servisa (među kojima je i „web-mail”, za pregledanje i slanje preko računara) je van funkcije.

IT služba, u saradnji sa senior administratorom Srđanom Popovićem iz RC ETF, od trenutka havarije intezivno radi na prevazilaženju postostojeće situacije. Trenutno nije moguće predvideti kada će problem biti u potpunosti rešen. Ukoliko akcije koje se preduzimaju budu uspešne, u toku nedelje će se jedan po jedan servis vraćati u funkciju.

Server elektronske pošte je osposobljen veoma brzo posle kvara, i on neometano radi, jedino što se, za sada, elektronska pošta može pregledati samo na sledeće načine:

A) Preko „mail client” programa (kao što su, na primer, „Outlook” ili „Thunderbird”) sa personalnog ili laptop računara. Uputstvo za instalaciju i podešavanje programa „Thunderbird” možete preuzeti ovde.

B) Preko neke aplikacije sa mobilnog telefona. U nastavku teksta možete pogledati uputstvo za podešavanje programa za elektronsku poštu na platformi Android:

1. Preuzeti neku aplikaciju za elektronsku poštu (u ovom primeru korišćena je „Email - Fast & Secure Mail”, Edison Software):

2. Pokrenuti je (Open):

3. Dodati novi nalog (adresu) elektronske pošte (+Add New/Other Account):

4. Izabrati vrstu naloga (Other):

5. Za pristupanje menijima za podešavanje pristupnih parametara potrebno je aktivirati Advanced Settings

6. U polje Email upisati svoju adresu elektronske pošte, u polje Password svoju lozinku, a ostalo popuniti kao što je prikazano na slici. Korisničko ime (Username) nije obavezno, a ako se upisuje, tu ne treba ponovo upisati celu adresu elektronske pošte, već ime pod kojim korisnik želi da se predstavi primaocu elektronske pošte.

U nekim aplikacijama će nazivi polja možda biti na srpskom:

7. Na kraju podešavanja izaberite nalog i otvorite ga (Continue):