MIZS4 - Monitoring zagađujućih materija u atmosferi
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Monitoring zagađujućih materija u atmosferi | |||
| Akronim | MIZS4 | |||
| Studijski program | Inženjerstvo zaštite životne sredine | |||
| Modul | ||||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 4.0 | Status predmeta | izborni predmet | |
| Uslovljnost drugim predmetom | Nema | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj monitoringa vazduha je određivanje usaglašenosti kvaliteta ambijentalnog vazduha sa standardima, obezbeđenje monitoringa vazduha u realnom vremenu kada su zagađenja akcidentnog tipa, izrada analize trenda kretanja zagađujućih materija, ocenjivanje i planiranje u skladu sa zakonskom regulativom. Kontinualno merenje nivoa polutanata u vazduhu, predviđanje kretanja nivoa polutanata tokom vremena, obrada rezultata i izveštavanje na odgovarajući način. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Shvatanje značaja kategorizacije opasnih i štetnih materija u vazduhu, povezivanje sa zakonskom regulativom u ovoj oblasti, povezivanje hemijskih osobina i ponašanja u životnoj sredini. Osposobljenost studenata da u praksi primene stečena znanja za ocenjivanje, upotrebu, uklanjanje i odlaganje zagađujućih materija iz vazduha. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Upoznavanje sa grupama hemikalija koje su klasifikovane kao zagađujuće materije u vazduhu životne sredine. Posebno se obrađuju gasovite zagađujuće materije, kao što su ozon, sumpor-dioksid, oksidi azota, ugljen-monoksid, zatim fine čestice prečnika manjeg od 2, 5 mikrona i meterološke prilike. Podaci omogućavaju razvoj programa za smanjenje koncentracija proučavanih zagađujućih materija iz izvora zagađenja i efikasno uklanjanje zagađujućih materija iz vazduha životne sredine. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Procena uticaja prisutnih zagađujućih materija u vazduhu, uzorkovanje vazduha kontinualno i u određenim vremenskim intervalima, hemijska analiza (instrumentalne tehnike), obrada rezultata analize, izbor najbolje metode uklanjanja i predviđanje efekata uklanjanja. Posebno posmatranje prisustva olova i njegovo kretanje kroz životnu sredinu. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 1 | 0 | ||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja, seminarski rad, eksperimentalni rad i mentorski rad. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | 55 | |
| Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 15 | |||
| Seminari | 15 | |||
