D194 - Fazne ravnoteže u višekomponentnim sistemima
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Fazne ravnoteže u višekomponentnim sistemima | |||
| Akronim | D194 | |||
| Studijski program | svi | |||
| Modul | ||||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 4.0 | Status predmeta | izborni predmet | |
| Uslovljnost drugim predmetom | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je da studente osposobi za primenu osnovnih diferencijalnih jednačina za opis procesa u heterogenim, višekomponentnim sistemima. Da studenti ovladaju zakonitostima fazne ravnoteže u dvo–, tro– i četvorokomponentnim sistemima. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti stiču znanja o faznoj ravnoteži u procesima vezanim za Neorgansku hemijsku tehnologiju. Studenti savladavaju primenu analitičkog i grafičkog postupka praćenja tokova u faznim dijagramima heterogenih sistema. Upoznaju se sa termodinamičkim modelima koji razmatraju uslove fazne ravnoteže u dvo–, tro– i četvorokomponentnim sistemima. U okviru samostalne izrade zadatka studenti razmatraju uslove fazne ravnoteže u višekomponenntim sistemima. ; | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Predmet uključuje sledeće nastavne jedinice: uslovi ravnoteže i kriterijumi stabilnosti heterogenih sistema; hemijski potencijali i aktivnosti u višekomponentnim, heterogenim sistemima; fazna ravnoteža dvokomponentnih sistema ( zakoni Vrevskog i Konovalova); proračun faznog dijagrama trokomponentnih sistema, minimizacija energije Gibsa; fazni dijagrami četvorokomponentnih sistema– Levenhercovi dijagrami. Razmatranja fazne ravnoteže na konretnim dijagramima dvo–, tro– i četvorokomponentnih sistema iz oblasti Neorganske hemijske tehnologije. ; ; | |||
| Sadržaj praktične nastave | ||||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | ||||
| Metode izvođenja nastave | predavanja sa primerima i izrada zadataka | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 50 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||
