Navigacija

22DMNIR - Metodologija naučno-istraživačkog rada

Specifikacija predmeta
Naziv Metodologija naučno-istraživačkog rada
Akronim 22DMNIR
Studijski program Biohemijsko inženjerstvo i biotehnologija,Inženjerstvo zaštite životne sredine,Inženjerstvo materijala,Metalurško inženjerstvo,Hemija,Hemijsko inženjerstvo
Modul
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 5.0 Status predmeta izborni predmet
      Uslovljnost drugim predmetom nema Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Osposobljavanje studenta za samostalan naučno-istraživački rad, pisanje naučnih radova i doktorske disertacije, kao i za različite vidove naučne prezentacije rezultata primenjujući standardnu metodologiju naučno-istraživačkog rada i principe naučne etike.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Nakon završenog kursa student bi trebalo da bude obučen da: 1. Efikasno pretraži i koristi literaturu, kao i da je ispravno citira 2. Uspešno obradi rezultate eksperimentalnog rada i ispravno ih prikaže 3. Uobliči i napiše doktorsku disertaciju 4. Samostalno napiše originalni naučni i pregledni rad 5. Uspešno komunicira sa recenzentima i urednicima naučnih časopisa 6. Pripremi poster za naučni skup 7. Uspešno usmeno izloži rezultate istraživanja na naučnim skupovima
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Značaj naučnog rada; faze u naučno-istraživačkom radu; principi naučne etike; vrste naučnih radova; struktura originalnih naučnih radova (obrada rezultata istraživanja; grafičko i tabelarno prikazivanje rezultata; formatiranje citata i referenci); struktura preglednih radova; različiti pristupi pregledu literature (pretraga literature korišćenjem odgovarajućih servera za elektronsku pretragu literature); pravilno pisanje apstrakta za naučni rad i naučni skup; izbor naučnog časopisa; korespodencija sa recenzentom i urednikom naučnog časopisa; recenziranje naučnog rada kreiranje posterske prezentacije; kreiranje prezentacije za usmeno izlaganjestruktura doktorske disertacije.
      Sadržaj praktične nastave
      Literatura
      1. R. Day, B. Gastel, How to write and publish a scientific paper, 7th ed, Cambridge University Press, 2012.
      2. M.S. Robinson, F.L. Stoller, Write like a chemist, Oxford University Press, 2008.
      3. M.J. Katz, From research to manuscript, A guide to scientific writing, Springer, 2nd ed, 2009.
      4. A ACS style guide-Effective communication of scientific information, Ed. A. M. Coghill, L.R. Garson, 3rd ed, ACS and Oxford University Press, 2006.
      5. Z. Popović, Kako napisati i objaviti naučno delo, Akademska misao, 3. izdanje, 2014.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      3
      Metode izvođenja nastave Teorijska nastava, seminari
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 50
      Praktična nastava Usmeni ispit
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 40