Навигација

22ДМНИР - Методологија научно-истраживачког рада

Спецификација предмета
НазивМетодологија научно-истраживачког рада
Акроним22ДМНИР
Студијски програмБиохемијско инжењерство и биотехнологија,Инжењерство заштите животне средине,Инжењерство материјала,Металуршко инжењерство,Хемија,Хемијско инжењерство
Модул
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ5.0Статус предметаизборни предмет
      Условљност другим предметомнемаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаOспособљавање студента за самосталан научно-истраживачки рад, писање научних радова и докторске дисертације, као и за различите видове научне презентације резултата примењујући стандардну методологију научно-истраживачког рада и принципе научне етике.
      Исходи учења (стечена знања)Након завршеног курса студент би требало да буде обучен да: 1. Ефикасно претражи и користи литературу, као и да је исправно цитира 2. Успешно обради резултате експерименталног рада и исправно их прикаже 3. Уобличи и напише докторску дисертацију 4. Самостално напише оригинални научни и прегледни рад 5. Успешно комуницира са рецензентима и уредницима научних часописа 6. Припреми постер за научни скуп 7. Успешно усмено изложи резултате истраживања на научним скуповима
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеЗначај научног рада; фазе у научно-истраживачком раду; принципи научне етике; врсте научних радова; структура оригиналних научних радова (обрада резултата истраживања; графичко и табеларно приказивање резултата; форматирање цитата и референци); структура прегледних радова; различити приступи прегледу литературе (претрага литературе коришћењем одговарајућих сервера за електронску претрагу литературе); правилно писање апстракта за научни рад и научни скуп; избор научног часописа; коресподенција са рецензентом и уредником научног часописа; рецензирање научног рада креирање постерске презентације; креирање презентације за усмено излагањеструктура докторске дисертације.
      Садржај практичне наставе
      Литература
      1. R. Day, B. Gastel, How to write and publish a scientific paper, 7th ed, Cambridge University Press, 2012.
      2. М.S. Robinson, F.L. Stoller, Write like a chemist, Oxford University Press, 2008.
      3. M.J. Katz, From research to manuscript, A guide to scientific writing, Springer, 2nd ed, 2009.
      4. A ACS style guide-Effective communication of scientific information, Ed. A. M. Coghill, L.R. Garson, 3rd ed, ACS and Oxford University Press, 2006.
      5. Z. Popović, Kako napisati i objaviti naučno delo, Akademska misao, 3. izdanje, 2014.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      3
      Методе извођења наставеТеоријска настава, семинари
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит50
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари40