14HOH413 - Procena uticaja tehnoloških postrojenja na životnu sredinu
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Procena uticaja tehnoloških postrojenja na životnu sredinu | |||
| Akronim | 14HOH413 | |||
| Studijski program | Hemijsko inženjerstvo | |||
| Modul | ||||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 4.0 | Status predmeta | obavezan predmet | |
| Uslovljnost drugim predmetom | Ostvarenih 157 poena. ; | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | • Savladavanje osnovnih elemenata procesa pripreme dokumentacije za procenu ; uticaja tehnoloških postrojenja na životnu sredinu; ; • Obezbeđenje osnova da studenti budu u stanju da formulišu i razviju ; dokumentaciju u obliku studije procene uticaja za jednostavne probleme; ; • Promocija sistemskog pristupa, timskog rada, dijaloga, formulisanja i kritičke ; analize alternativa, nedvosmislenog i preciznog izražavanja itd. ; | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | • Studenti vladaju i pravilno koriste osnovne pojmove i elemente teorije procene ; uticaja; ; • Studenti su teoretski ovladali znanjima koja im omogućavaju samostalnu ili ; timsku izradu jednostavnog projekta studije procene uticaja. ; | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | ||||
| Sadržaj praktične nastave | Prvi deo: Radom u radionici studenti uz pomoć nastavnika pripremaju i prezentiraju pojedine elemente teorije procene uticaja, kao sledi: Uvod i terminologija. Važeća metodologija za pripremu tehničke projektne dokumentacije (izrada studije procene uticaja industrijskih postrojenja hemijske tehnologije na životnu sredinu) i proces izdavanja mišljenja – ocene od strane nadležnih državnih institucija u našoj sredini. Ključni elementi regulative u vezi sa izradom studije procene uticaja tehnoloških postrojenja na životnu sredinu, posebno “ Zakon o proceni uticaja na životnu sredinu” i “Zakon o planiranju i izgradnji”. Uloga studije procene uticaja u funkciji izgradnje industrijskog postrojenja. Elementi studije procene uticaja tehnoloških postrojenja na životnu sredinu. Odnos studije procene uticaja i tehničke dokumentacije izgradnje objekata hemijske tehnologije u funkciji nivoa projektne razrade. Podloge za izradu studije procene uticaja. Metodološki pristup Evropske Unije u oblasti ocene uticaja tehnoloških postrojenja na životnu sredinu. Osnovne odredbe direktiva EU u vezi sa predmetom. Postupak pri izradi studije procene uticaja. Mišljenje javnosti u vezi sa procesom ocene uticaja tehnoloških postrojenja na životnu sredinu. Metodologija ocene (provere) uticaja. Razlika između ocene uticaja industrijskog postrojenja na životnu sredinu i strateške procene uticaja. Prezentacije studija slučaja. Vežbanje uloge rukovođenja radnim sastankom. ; ; Drugi deo: Rad u radionici na izabranoj studiji slučaja. Studenti timski izrađuju stručni rad na nivou Studije procene uticaja tehnološkog postrojenja na životnu sredinu. Vežbanje uloga rukovođenja radnim sastankom i rukovođenja timom. Studijske posete odabranim postrojenjima i fabrikama (opciono). Priprema prezentacije za timsku odbranu stručnog rada. ; | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 0 | 3 | |||
| Metode izvođenja nastave | Teoretska nastava, prikazi studija slučaja, rad u radionici, diskusija o projektnim rešenjima, timska izrada stručnog rada. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
| Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | 40 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||
