Navigacija

14D121 - Analiza tragova specifičnih zagađujućih materija

Specifikacija predmeta
Naziv Analiza tragova specifičnih zagađujućih materija
Akronim 14D121
Studijski program svi
Modul
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 5.0 Status predmeta izborni predmet
    Uslovljnost drugim predmetom Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Cilj predmeta je da student ovlada potrebnim znanjem i veštinom da reše konkretan analitički problem. Analiza tragova nekog jedinjenja u realnim uzorcima je kompleksan analitički problem pa student mora da ovlada tehnikama uzimanja uzorka, pripreme, predkoncentrisanja i određivanja analita pogodnom analitičkom tehnokom.
    Ishodi učenja (stečena znanja) U toku izrade seminarskog rada student razvija veštinu da odabere pogodnu metodu, ovlada eksperimentalnom tehnikom njene primene i opiše rešenje problema do koga je došao. Takođe, kroz javnu prezentaciju seminarskog rada student razvija sposobnost da definiše problem, prezentuje rešenje i kritčki vrednuje rezultate svog naučnog rada.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Analiza nekog jedinjenja ili srodne grupe jedinjenja u realnim uzorcima obuhvata pravilno uzimanje uzorka, pripremu uzorka, predkoncentrisanje i određivanje pogodnom analitičkom metodom. Ceo postupak zavisi od vrste uzorka i prirode analita, pa ovaj predmet treba da pomogne studentima da, kroz konsultacije sa nastavnikom, reši konkretan problem vezan za izradu doktorskog rada. Seminarski rad sa temom koju student u saradnji sa mentorom odabere, treba da sadrži: kriterijum za izbor postupka za analizu, pravilno uzimanje uzorka i izbor metode za predkoncentrisanje i uklanjanje smetnji, izbor analitičke metode i njenu eksperimentalnu primenu, konkretne rezultate i kritički osvrt na njihovu tačnost i pouzdanost.
    Sadržaj praktične nastave
    Literatura
    1. M. Radojević i V.N. Bashkin, Practical Environmental Analysis, Royal Society of Chemistry, Cambridge, 1999.
    2. D.A. Skoog, D.M. West and F.J. Holler, Fundamentals of analytical chemistry, 6th edition, Saunders College Publishing, 1992.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2
    Metode izvođenja nastave Predavanja i seminari studenata sa temom vezanom za problematiku doktorske teze
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit 60
    Praktična nastava Usmeni ispit
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari 40