MMTR - Menadžment tehnološkog razvoja
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Menadžment tehnološkog razvoja | |||
| Akronim | MMTR | |||
| Studijski program | Hemijsko inženjerstvo | |||
| Modul | ||||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 4.0 | Status predmeta | izborni predmet | |
| Uslovljnost drugim predmetom | nema | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upotpunjavanje znanja inženjera znanjem iz oblasti upravljanja tehnološkim razvojem, koje je neophodno za efikasno i uspešno obavljanje njihove profesije, kako u oblasti operativnih, tako i u oblasti istraživačkih delatnosti. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Ovladavanje zannjem i metodama upravljanja komplesknom oblašću kakva je tehnološki razvoj, kako u oblasti istraživačko razvojnog rada, tako i u oblasti proizvodnih procesa, vertikalnog i horizontalnog transfera tehnologije. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Socio-ekonomski aspekti nastanka i razvoja nauke o radu, organizaciji i upravljanju; Naučno-tehnološki razvoj i društvo; Tehnološki razvoj i predindustrijsko društvo; Tehnološki razvoj i industrijsko društvo; Socio-ekonomske implikacije tehničko-tehnološke modernizacije; Uloga i značaj tehnološkog razvoja u savremenom privrednom razvoju; Menadžment pristup tehnološkom razvoju; Strategijski menadžment tehnološkog razoja; Operativni menadžment tehnološkog razvoja; Upravljanje tehnološkim razvojem ekonomskih subjekata; Naučno-istraživačka aktivnost kao osnova tehnološkog razvoja; Upravljanje procesom trensfera tehnologije; Upravljanje transferom tehnologije u funkciji razvoja ekonomskih subjekata; Izbor modela transfera tehnologije; Faze procesa transfera tehnologije; Analiza efikasnosti procesa transfera tehnologije; | |||
| Sadržaj praktične nastave | ||||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 0 | 0 | ||
| Metode izvođenja nastave | Nastava se izvodi kroz predavanja uz prezentaciju na video bimu, zatim kroz diskusiju sa aktivnim učešćem studenata u analizi primera iz prakse, kao i kroz predstavljanje i analizu seminarskih radova studenata. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 40 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 10 | |||
| Seminari | 40 | |||
