Навигација

22ДАФП - Аналогије феномена преноса

Спецификација предмета
НазивАналогије феномена преноса
Акроним22ДАФП
Студијски програмБиохемијско инжењерство и биотехнологија,Хемијско инжењерство
Модул
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни предмет
      Условљност другим предметомНемаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаУ оквиру овог предмета студентима се феномени преноса представљају као јединствена наука. Заснива се на јединственом приступу увођењем заједничких величина за преносе количине кретања, топлоте и масе као што су концентрација величине која се преноси, сопствени и проточни флукс, брзина прелаза и сл. чиме се даје основа за постављање сличности три преноса. Циљ предмета је да се укаже на сличности преноса количине кретања, топлоте и масе кроз већ постојеће аналогије, а на основу тога и могућност формирања аналогија у другим системима као што су нпр. хетерогени системи.
      Исходи учења (стечена знања)Студент сагледава феномене преноса као кохерентну науку базирану на механизмима преноса. Студент стиче аналитичност, тј. способност да повезује сличне појаве и феномене у заједничке зависности које олакшавају самостални рад у сродним научним областима.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеУвод, јединствене величине за пренос количине кретања, топлоте и масе (концентрација величине која се преноси, сопствени и проточни флукс) Молекулски и турбулентни механизам; Општи диференцијални биланс, Диференцијални биланс ламинарног и турбулентног струјања; молекулска и турбулентна дифузивност Гранични слој, Континуални и дисконтинуални, Расподела концентрације величине која се преноси, Дебљина хидродинамичког граничног слоја, Однос дебљина граничних слојева Конвективни пренос, Брзина конвективног преноса, Релативна брзина прелаза, Критеријуми конвективног преноса, Аналогије, Струјање око равне плоче Аналогије међуфазног преноса Аналогије преноса у хетерогеним системима
      Садржај практичне наставе
      Литература
      1. Цвијовић С., Бошковић-Враголовић Н., Феномени преноса-струјање, топлота, дифузија, ТМФ, Београд, 2015
      2. Brodkey R.S., Hershey H.C., Transport Phenomena, A Unified Approach, McGrow-Hill, 1988
      3. Tosun I., Modelling in transport Phenomena-A Conceptual Approach, Elsevier Science, 2002
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      3
      Методе извођења наставеПредавања, консултације
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит60
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари40