22ЗП41 - Економика предузећа и менаџмент
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Економика предузећа и менаџмент | |||
Акроним | 22ЗП41 | |||
Студијски програм | Биохемијско инжењерство и биотехнологија,Инжењерство заштите животне средине,Инжењерство материјала,Металуршко инжењерство,Хемијско инжењерство | |||
Модул | ||||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | обавезан предмет | |
Условљност другим предметом | Основи економије | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Циљ овог педмета јесте да допринесе употпуњавању знања дипломираних инжењера знањем из области пословне економије и менаџмента, које је неопходно за успеђно обављање њихове будуће професије, како приликом врђенја техно.економских анализа одређених процеса, тако и приликом доношења одговарајућих управљачких одлука. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Овладавање знањем и методама из области пословне економије и менаџмента, непоходних приликом техно-економских анализа, калкулација , рачунања параметара пословног успеха, као и приликом доношења управљачких одлука. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Курс се састоји из две посебне научне дисциплине: Економике предузећа и Менаџмента. Економика предузећа: Економика предузећа као наука; Економски систем предузећа; Елементи производње и улагања у репродукцију; Средства предузећа и радни колектив; Трошење средставаи његова класификација; Методологија обрачуна трошкова; Израчунавање прага економичности; Методе калкулације цене коштања; Ангажовање и кружење вредности у репродукцији; Појавни облици и метаморфозе вредности у репродукцији; Фазе циклуса репродукције;Резултати репродукције; Економски принципи репродукције и показатељи пословног успеха; Менаџмент: дефинисање менаџмента као научне дисциплине, вештине управљања и организационе структуре; Настанак и развој менаџмента; Принципи менаџмента; Управљање процесом технолошког развоја предузећа; Основне функције менаџмента: Планирање; Организовање, Запошљавање; Утицање; Контролисање; | |||
Садржај практичне наставе | Рачунски задаци из области дефинисања појаве у понашању трошкова, израчунавања степена реагибилности трошкова, израчунавања преломне тачке економичности, обрачуна граничних трошкова, обрачуна цене коштања применом различитих калкулативних метода, израчунавања продуктивности, економичности и рентабилности. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Предавања се изводе уз помоћ презентације на видео биму уз активно учешће студената; вежбе су рачунске, изводе се на табли и уз помоћ видео бима, уз активно укључивање студената; Два колоквијума у току семестра омогућавају проверу знања студената и ослобађање од тог дела програма за испит. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 70 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари |