14ХФИ415 - Принципи синтезе лекова у фармацеутском инжењерству
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Принципи синтезе лекова у фармацеутском инжењерству | |||
Акроним | 14ХФИ415 | |||
Студијски програм | Хемијско инжењерство | |||
Модул | ||||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | обавезан предмет | |
Условљност другим предметом | Органска хемија 1 и Органска хемија 2 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање студента са основним принципима проучавања и приступа синтези лекова у фармацеутској индустрији од избора фармаколошки активне супстанце, преко процеса истраживања и планирања синтезе до развоја, који обухвата оптимизацију синтетског поступка за производњу лека од лабораторијских услова преко полуиндустријске до индустријске производње. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти треба да стекну знања о основним принципима синтезе лекова у фармацеутској индустрији од избора фармаколошки активне супстанце, преко истраживања, развоја, до индустријске производње лека. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Предмет упознаје студента са основним приниципима синтезе лекова у фармацеутској индустрији (избор реакционог пута, реактаната, растварача, природа и услови одигравања реакције, изоловање и пречишћавање производа, принос, ...) уз посебан осврт на принципе и методе асиметричне синтезе која омогућује производњу оптички чистих леоква. Биће размотрене хемијске методе, стереоселективност и катализатори за асиметричну синтезу, као и ензимска стереоселективност синтезе. Студенти ће се упознати са асиметричном синтезом појединих лекова, на конкретним примерима из индустријске праксе, према наведеним методама стереоселективности. Размотриће се најновије QСАР методе за планирање синтезе лекова са тачно задатим карактеристикама, као и неопходне АДМЕТ особине које лекови треба да поседују. | |||
Садржај практичне наставе | Синтеза фармаколошки активних супстанци, уз претходну литературну обраду задатака, праћење тока реакције и идентификација производа савременим инструменталним методама. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања и експерименталне вежбе | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 30 | Писмени испит | ||
Практична настава | 20 | Усмени испит | 50 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |