ЗП112 - Математика 2
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Математика 2 | |||
| Акроним | ЗП112 | |||
| Студијски програм | Биохемијско инжењерство и биотехнологија,Заједнички програм,Инжењерство заштите животне средине,Инжењерство материјала,Металуршко инжењерство,Хемијско инжењерство | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 7.0 | Статус предмета | обавезан предмет | |
| Условљност другим предметом | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ наставног предмета је да студенти науче основне појмове и тврђења: из интегралног рачуна, из теорије реалних функција две и више назависно променљивих, из теорије комплексних функција и из теорије поља. Осим тога, студенти треба да овладају неким могућностима примене интегралног рачуна и теорије поља у природним и техничко-технолошким наукама. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Оспособљеност студената да знања стечена у овом наставном предмету успешно користе у савладавању градива других наставних предмета, које се изучавају на Факултету, из области природних и техничко-технолошких наука. Оспособљеност студената да стечена математичка знања користе у решавању техничких и технолошких проблема. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Интегрални рачун реалних функција једне реалне променљиве—неодређени интеграл, одређени интеграл, несвојствени интеграл, примене интеграла. ; Реалне функције две и више реалних променљивих-појам реалне функције две и више реалних променљивих, гранична вредност и непрекидност, парцијални иѕвод и тотални диференцијал функције две и више променљивих, . ; Основнипојмови из теорије функције комплексне променљливе-појам функције комплексне променљиве, једнолисне функције, основне елементарне функције. ; Криволинијски и вишеструки интеграли-криве и површи, криволинијски интеграл прве врсте, криволинијски интеграл друге врсте, двојни интеграл, тројни интеграл, површински интеграл прве и друге врсте, теореме Грин-Стокса и Гауса-Остроградског. ; Скаларна и векторска поља-појам скаларног поља, извод у правцу, градијент, векторско поље, флукс и дивергенција векторског поља, циркулација и ротор векторског поља, врсте векторских поља, Хамилтонов операгтор, диференцијалне операције другог реда. ; | |||
| Садржај практичне наставе | На вежбама се решавају примери, односно задаци којима се илуструју појмови и њихови међусобни односи изложени у теоријском делу наставе. Осим тога, на вежбама се постављају и решавају задаци којима се илуструје и увежбава примена стечених теоријских знања у решавању проблема у природним и техничко-технолошким наукама | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 3 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања и рачунске вежбе | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 40 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 40 | |||
| Семинари | ||||
