ИЖС35 - Опасне и штетне материје
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Опасне и штетне материје | |||
| Акроним | ИЖС35 | |||
| Студијски програм | Инжењерство заштите животне средине | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 7.0 | Статус предмета | обавезан предмет | |
| Условљност другим предметом | Положени сви предмети прве године, Органска хемија и Аналитичка хемија | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Стицање теоретских и практичних знања о опасним и штетним материјама, њиховим особинама и утицају на здравље људи и животну средину. Упознавање са својствима опасних материја и обезбеђивање безбедног поступања и рада са њима. Посебан део посвећен је опасним и штетним отпадним материјама, карактеризацији отпада, методама третмана, уз познавање и примену одговарајуће законске регулативе. ; | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Разумевање значаја правилног поступања са опасним и штетним материјама, у складу са законском регулативом, у циљу очувања здравља људи и животне средине. Повезивање физичких и хемијских својстава ових материја са њиховим понашањем у радној и животној средини. Оспособљеност студента да на адекватан начин у пракси примени стечена знања, било да су у питању опасне хемикалије или опасан отпад. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Опасне и штетне материје, извори, својства и утицаји; законска регулатива; номенклатура, карактеризација опасних материја; утицај на здравље људи; начини деловања токсичних материја; понашање у животној средини у зависности од физичко-хемијских својстава (распростирање, постојаност, биоразградивост); ризик и управљање опасним материјама; транспорт; складиштење; методе третмана опасног отпада (физичке, хемијске, биолошке); депоновање опасног отпада. ; | |||
| Садржај практичне наставе | Процена токсичности; Одређивање фактора биоконцентрисања; Распростирање опасних и штетних материја у животној средини у зависности од физичко-хемијских својстава; Анализа могућности поновне употребе и рециклаже за поједине опасне и штетне материје; Карактеризација опасног отпада; Испитивање одабраног узорка и дискусија резултата; Избор најпогодније методе третмана опасног отпада. ; | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 2 | 1 | ||
| Методе извођења наставе | Предавања, експерименталне вежбе, рачунске вежбе, тестови | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 15 | Писмени испит | 55 | |
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 30 | |||
| Семинари | ||||
