ХХП412 - Пројектовање процеса у хемијском инжењерству
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Пројектовање процеса у хемијском инжењерству | |||
| Акроним | ХХП412 | |||
| Студијски програм | Хемијско инжењерство | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан предмет | |
| Условљност другим предметом | Механичке операције, Топлотне операције и Операције преноса масе | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да се студенти упознају са принципима пројектовања и избора основне процесне опреме у процесима првенствено хемијске као и других индустријских грана. Упознавање са методологијом пројектовања процеса и опреме се врши употребом софтверских програма за пројектовање. Самостална израда дела технолошког пројекта на основу пројектног задатка. ; | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти стичу знање из пројектовања главне процесне опреме и процеса користећи софтвер за пројектовање процеса („Design II“, ChemCad итд.), у циљу провере рада делова постојећих реалних индустријских постројења као и пројектовање нове опреме и нових постројења. Упознавањем са тимским радом студенти сагледавају улогу и значај рада појединца у инжењерском тиму. ; | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Врсте пројеката и подлоге за пројектовање. Извори информација за пројектовање. Креирање технолошких шема у складу са технолошким процесом. Mатеријално и енергетско билансирање процеса. Билансирање процеса са провером биланса топлотних уређаја (размењивачи топлоте, процесне пећи итд.), двофазних и трофазних сепарационих посуда са прорачуном геометрије. Симулација процеса са дестилационим и апсорпционим колонама (израчунавање броја идеалних подова, рефлуксног односа, одређивање података о равнотежи пара –течност, праћење квантитета и квалитета добијених производа). Дефинисање основних режима струјања у цевоводима са двофазним струјањем. Основна објашњења о ефикасности и оптимизацији процеса. Основна инвестициона улагања у процес и опрему. | |||
| Садржај практичне наставе | Рачунске вежбе и рад на рачунарима. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 3 | 0 | ||
| Методе извођења наставе | Предавања и рачунске вежбе и рад на рачунарима. Израда пројекта дела постројења за пречишћавање нафте или гаса. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | Усмени испит | 30 | ||
| Пројекти | 50 | |||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | ||||
