Навигација

22МУРП - Увећање размера процеса

Спецификација предмета
НазивУвећање размера процеса
Акроним22МУРП
Студијски програмХемијско инжењерство
МодулМодул Хемијско процесно инжењерство
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ4.0Статус предметаизборни предмет
    Условљност другим предметомОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаЦиљ курса је да студенте упозна са методологијом увећања размера процеса као да стекну способност да на основу модела и лабораторијских и полуиндустријских истраживања правилно прорачунају параметре реалног индустријског процеса.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти су у стању да применом принципа увећања размера процеса прорачунавају параметре процеса и дмензионишу потребну опрему а на бази података са лабораторијских и полуиндустријских истраживања.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеУвод. Историјски осврт на дисциплину увећање размера процеса. Научни, инжењерски и економски аспект увећања размера. Фактори ризика. Теорија сличности. Геометријска, механичка, термичка и хемијска сличност. Парцијална и потпуна сличност. Димензиона анализа. Букингамова пи-теорема. Бездимензиони бројеви. Емпиријске корелације-значај и ограничења. Анализа режима и карактеристично време процеса. Конкретни примери из механичких, топлотних операција, операција преноса масе и реакционих система.
    Садржај практичне наставеПрорачуни увећања размера конкретних хемијско инжењерских процеса: Струјање вискозног флуида кроз цев. Идеални цевни реактор са реакцијом првог реда. Фактор снаге мешања у суду без одбојника. Конвективни пренос топлоте при струјању кроз цев. Пренос масе у аератору са механичким мешањем.
    Литература
    1. M. Zlokarnik, Scale-up in Chemical Engineering, Wiley-VCH Verlag GmbH&Co.KgaA, New York, 2002.
    2. R.E. Johnstone, Pilot Plants, Models and Scale-up methods in Chemical Engineering, McGraw-Hill, New York, 1957.
    3. Seider, D.W., “Proces design principles: synthesis, analysis and evaluation”, Wiley Inc., New York, 1999.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    21
    Методе извођења наставеПредавања уз презентације, рачунске вежбе на табли и израда домаћих задатака и пројекта уз консултације.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит30
    Практична наставаУсмени испит
    Пројекти50
    Колоквијуми
    Семинари20