14Д018 - Стакло-керамика
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Стакло-керамика | |||
| Акроним | 14Д018 | |||
| Студијски програм | сви | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да студенте упозна са основним принципима добијања стакло-керамичких материјала. Студенте упознају са условима добијања стакло-керамичких материјала из полазног стакластог материјала, теоријама о структури стакла.неопходним за контролу процеса кристализације. У току курса студенти стичу знања о: процесима нуклеације и раста кристала; термодинамичким основама и механизмом фазног раздвајања у стакларским системима. Разматрају се стакларски системи погодни за добијање стакло-керамичког материјала. Tоком курса разматрају се својства стакло-керамичких материјала и утицај састава, топлотне обраде на микроструктуру стакло-керамике. На крају курса дат је преглед примене стакло-керамичких материјала, | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Стицање знања о најважнијим својствима стакло-керамичких материјала. Студенти су стекли знања о процесима добијања стакла, процесима нуклеације и раста кристала, фазног раздвајања која су неопходна за добијање стакало-керамичког материјала одређене намене. .После успешног савладавања предмета студенти су: стекли знања неопходна за: избор састава стакла, дефинисање процеса добијања стакала и дефинисање топлотне обраде стакла, за контролу микроструктуре стакло-керамичког материјала. ; | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Теорије формирања стакла.Кинетичка теорија формирања стакла. Хомогена и хетерогена нуклеација. Кинетика хомогене и хетерогене нуклеације. Пример примене класичне теорије нуклеације за добијање стакло-керамичког-материјала. Запреминска, површинска нуклеације и примена ТТТ дијаграма. Брзина раста кристала. Појава фазног раздвајања у стаклима као услов за добијање стакло-керамике. Састави стакларских система за добијање стакло-керамичких материјала. Контрола микроструктуре. Примена стакло-керамичких материјала. ; | |||
| Садржај практичне наставе | Прорачун и припрема стакларске мешавине. Топљење стакларске мешавине. Диференцијално-термијска анализа стакала. Топлотна обрада стакла. Рендгенска анализа топлотно обрађеног стакла. Микроструктура топлотно обрађеног стакла. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | ||||
| Методе извођења наставе | Настава укључује предавања и рачунске примере. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | Усмени испит | 70 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 30 | |||
