14Д017 - Пројектовање биолошких процеса пречишћавања отпадних вода
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Пројектовање биолошких процеса пречишћавања отпадних вода | |||
| Акроним | 14Д017 | |||
| Студијски програм | сви | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Најмање један предмет из основа пројектовања у инжењерству заштите животне средине или сродним областима | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да студенте упозна са савременом методологијом пројектовања процеса на конкретним примерима биолошког пречишћавања отпадних вода уз употребу специјализованог програмског пакета SuperPro Designer. Предмет укључује самосталну израду идејно-технолошког пројекта. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | После успешног савладавања предмета студенти су: (i) стекли способност да анализирају сложене проблеме, осмисле и конципцирају технолошку шему процеса пречишћавања отпадних вода уз димензионисање основних уређаја, (ii) овладали применом програмског пакета SuperPro Designer специјализованог за пројектовање процеса у заштити животне средине, биохемијском и фармацеутском инжењерству, (iii) стекли комуникационе и социјалне компетенције потребне за рад у инжењерском тиму, (iv) стекли вештине комуникације за јасно формулисање и представљање задатка, начина решавања и резултата рада. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Предмет упознаје студенте са принципима пројектовања основних процеса биолошког пречишћавања отпадних вода укључујући следеће наставне јединице предтретман и примерно пречишћавање отпдних вода: принципи пројектовања таложника; аеробни процеси: поступци са активним муљем, аеробне аерисане лагуне, аеробни поступци биолошке филтрације; анаеробни процеси пречишћавања; процеси биолошког уклањања азота; обрада и одлагање муља: поступци угушћавања, стабилизација у анаеробним дигесторима, поступци обезводњавања. У оквиру вежби предвиђена је израда примера прорачуна опреме као и самостална израда идејно-технолошког пројекта коришћењем програмског пакета SuperPro Designer. ; | |||
| Садржај практичне наставе | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Настава укључује предавања, рачунске вежбе и вежбе пројектовања и симулације процеса на рачунару. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
