ММТР - Менаџмент технолошког развоја
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Менаџмент технолошког развоја | |||
Акроним | ММТР | |||
Студијски програм | Хемијско инжењерство | |||
Модул | ||||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
Условљност другим предметом | нема | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Употпуњавање знања инжењера знањем из области управљања технолошким развојем, које је неопходно за ефикасно и успешно обављање њихове професије, како у области оперативних, тако и у области истраживачких делатности. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Овладавање занњем и методама управљања комплескном облашћу каква је технолошки развој, како у области истраживачко развојног рада, тако и у области производних процеса, вертикалног и хоризонталног трансфера технологије. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Социо-економски аспекти настанка и развоја науке о раду, организацији и управљању; Научно-технолошки развој и друштво; Технолошки развој и прединдустријско друштво; Технолошки развој и индустријско друштво; Социо-економске импликације техничко-технолошке модернизације; Улога и значај технолошког развоја у савременом привредном развоју; Менаџмент приступ технолошком развоју; Стратегијски менаџмент технолошког разоја; Оперативни менаџмент технолошког развоја; Управљање технолошким развојем економских субјеката; Научно-истраживачка активност као основа технолошког развоја; Управљање процесом тренсфера технологије; Управљање трансфером технологије у функцији развоја економских субјеката; Избор модела трансфера технологије; Фазе процеса трансфера технологије; Анализа ефикасности процеса трансфера технологије; | |||
Садржај практичне наставе | ||||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 0 | 0 | ||
Методе извођења наставе | Настава се изводи кроз предавања уз презентацију на видео биму, затим кроз дискусију са активним учешћем студената у анализи примера из праксе, као и кроз представљање и анализу семинарских радова студената. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 40 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 10 | |||
Семинари | 40 |