МИЗС4 - Мониторинг загађујућих материја у атмосфери
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Мониторинг загађујућих материја у атмосфери | |||
| Акроним | МИЗС4 | |||
| Студијски програм | Инжењерство заштите животне средине | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Нема | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ мониторинга ваздуха је одређивање усаглашености квалитета амбијенталног ваздуха са стандардима, обезбеђење мониторинга ваздуха у реалном времену када су загађења акцидентног типа, израда анализе тренда кретања загађујућих материја, оцењивање и планирање у складу са законском регулативом. Континуално мерење нивоа полутаната у ваздуху, предвиђање кретања нивоа полутаната током времена, обрада резултата и извештавање на одговарајући начин. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Схватање значаја категоризације опасних и штетних материја у ваздуху, повезивање са законском регулативом у овој области, повезивање хемијских особина и понашања у животној средини. Оспособљеност студената да у пракси примене стечена знања за оцењивање, употребу, уклањање и одлагање загађујућих материја из ваздуха. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Упознавање са групама хемикалија које су класификоване као загађујуће материје у ваздуху животне средине. Посебно се обрађују гасовите загађујуће материје, као што су озон, сумпор-диоксид, оксиди азота, угљен-моноксид, затим фине честице пречника мањег од 2, 5 микрона и метеролошке прилике. Подаци омогућавају развој програма за смањење концентрација проучаваних загађујућих материја из извора загађења и ефикасно уклањање загађујућих материја из ваздуха животне средине. | |||
| Садржај практичне наставе | Процена утицаја присутних загађујућих материја у ваздуху, узорковање ваздуха континуално и у одређеним временским интервалима, хемијска анализа (инструменталне технике), обрада резултата анализе, избор најбоље методе уклањања и предвиђање ефеката уклањања. Посебно посматрање присуства олова и његово кретање кроз животну средину. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 1 | 0 | ||
| Методе извођења наставе | Предавања, семинарски рад, експериментални рад и менторски рад. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 55 | |
| Практична настава | 10 | Усмени испит | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 15 | |||
| Семинари | 15 | |||
