Навигација

22МСПАК - Системи паковања

Спецификација предмета
НазивСистеми паковања
Акроним22МСПАК
Студијски програмИнжењерство материјала
МодулГрафичко инжењерство, дизајн и амбалажа
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ4.0Статус предметаизборни предмет
    Условљност другим предметомОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање студента са индустријским поступцима и системима паковања разних производа у различите типове амбалаже. Оспособљавање студента да може да се укључи у рад одељења за паковање у разним индустријским гранама.
    Исходи учења (стечена знања)Студент је оспособљен да изабере одговарајући систем паковања за одређени производ, као и да организује и води поступак паковања у разним индустријским гранама.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеКласификација система паковања. Системи паковања течних производа. Системи паковања прашкастих и зрнастих производа. Системи паковања производа произвољног облика. Системи паковања у прехрамбеној индустрији. Паковање у заштитној амосфери. Системи паковања у фармацеутској индустрији. Паковање у стерилним условима. Системи паковања у козметичкој индустрији. Паковање под повишеним притиском. Палетизација и контејнери.
    Садржај практичне наставеРачунске вежбе. Обилазак фабрикa којекористе различите системе паковања.
    Литература
    1. Предраг Живковић, Интерна скрипта Катедре за ГИ, ТМФ, 2018.
    2. Црнчевић В.:Амбалажа за животне намирнице, Привредни преглед, Београд, 1980.
    3. Стричевић Н.: Сувремена амбалажа I и II, Школска књига, Загреб, 1982.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    21
    Методе извођења наставеПредавања, рачунске вежбе, демонстрације, обавезна израда семинарског рада
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања5Писмени испит50
    Практична настава10Усмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми30
    Семинари5