22МПИБС - Прорачун и избор биореакторског система
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Прорачун и избор биореакторског система | |||
| Акроним | 22МПИБС | |||
| Студијски програм | Хемијско инжењерство | |||
| Модул | Модул Фармацеутско инжењерство | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да се студент упозна са наменом, прорачуном и избором биорекатора у основним биопроцесима (ензимске и микробне ферментације, инхибиране и аутокатализоване реакције, аеробне ферментације). Студент научи да на основу експерименталних резултата одреди кинетику процеса и да прорачуна потребне запремине и времена задржавања у иделаним реакторима за различите врсте биопроцеса. Студент се упознаје са савременијим врстама биореактора и њиховом применом као и избором најоптималнијег типа и конфигурације уређаја за дату примену. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент се оспособавља да одреди кинетику ензимских и микробних ферментација на основу експерименталних података. Студент научи да прорачуна идеални биореактор и да предложи оптималну организацију више реактора. Студент стиче знања о савременим трендовима у овој области (биорекатори за културе ткива и сл). | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Кинетика и стехиометрија биопроцеса и утицај разних параметара на њих (pH, температуре, производа, имобилизације и др.). Прорачун шаржног, идеалног цевног и реактора са идеалним мешањем за ензимске, и микробне ферментације. Аеробни биореактори - прорачун и избор. Одређивање оптималних услова рада реактора и организација више реактора у реакторски систем. Избор и пројектовање биореактора и начина његовог рада у циљу постизања оптималних/неопходних услова за одвијање биопроцеса. Савремени биореактори и њихова употреба. | |||
| Садржај практичне наставе | У оквиру рачунских вежби ради се прорачун стехиометријских и кинетичких параметара за ензимске и микробне реакције (неинхибиране и различите врсте инхибиције). Прорачун и поређење основних типова биореактора за различите ензимске и микробне реакције, за различите врсте инхибиције, као и за аеробне процесе. Прорачун система са више биореакторских јединица. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања и рачунске вежбе, консултације. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 30 | |
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 40 | |||
| Семинари | 20 | |||
