ДФП1 - Аналогије феномена преноса
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Аналогије феномена преноса | |||
| Акроним | ДФП1 | |||
| Студијски програм | сви | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | У оквиру овог предмета студентима се феномени преноса представљају као јединствена наука. Заснива се на јединственом приступу увођењем заједничких величина за преносе количине кретања, топлоте и масе као што су концентрација величине која се преноси, сопствени и проточни флукс, брзина прелаза и сл. чиме се даје основа за постављање сличности три преноса. Циљ предмета је да се укаже на сличности преноса количине кретања, топлоте и масе кроз већ постојеће аналогије, а на основу тога и могућност формирања аналогија у другим системима као што су нпр. хетерогени системи. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент сагледава феномене преноса као кохерентну науку базирану на механизмима преноса. Студент стиче аналитичност, тј. способност да повезује сличне појаве и феномене у заједничке зависности које олакшавају самостални рад у сродним научним областима. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Увод, јединствене величине за пренос количине кретања, топлоте и масе (концентрација величине која се преноси, сопствени и проточни флукс) ; Молекулски и турбулентни механизам; Општи диференцијални биланс, Диференцијални биланс ламинарног и турбулентног струјања; молекулска и турбулентна дифузивност ; Гранични слој, Континуални и дисконтинуални, Расподела концентрације величине која се преноси, Дебљина хидродинамичког граничног слоја, Однос дебљина граничних слојева ; Конвективни пренос, Брзина конвективног преноса, Релативна брзина прелаза, Критеријуми конвективног преноса, Аналогије, Струјање око равне плоче ; Аналогије међуфазног преноса ; Аналогије преноса у хетерогеним системима ; | |||
| Садржај практичне наставе | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | ||||
| Методе извођења наставе | Предавања, консултације | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 60 | ||
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 40 | |||
