Навигација

22ЗП341 - Основе топлотних операција

Спецификација предмета
НазивОснове топлотних операција
Акроним22ЗП341
Студијски програмБиохемијско инжењерство и биотехнологија,Инжењерство заштите животне средине
Модул
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ4.0Статус предметаобавезан предмет
    Условљност другим предметомТермодинамикаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаОспособљавање студената да критички и аналитички размишљају у светлу познавања основних механизама преноса топлоте, да доносе одлуке и бирају адекватне операције и уређаје, као и упознавање са основним типовима размењивача топлоте и методама термохидрауличког прорачуна.
    Исходи учења (стечена знања)Способност самосталног прорачуна основних топлотних операција и основних типова размењивача топлоте.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеМеханизми преноса топлоте. Стационарно и нестационарно провођење топлоте. Прелаз топлоте без и при фазној трансформацији флуида. Теорија сличности. Корелације за прелаз топлоте. Пролаз топлоте. Пренос топлоте зрачењем. Топлотни апарати. Класификација, избор и примена; Рекуператори. Енергетски биланс. Расподела температура. Методе прорачуна: а) Средња логаритамска разлика температуре, б) Преносне јединице; Размењивачи топлоте са цевним снопом и омотачем. Основне карактеристике и примена. Основни делови. Термички отпори. Термохидраулички прорачуни.; Плочасти размењивачи топлоте. Основне карактеристике и примена. Основни делови. Термохидраулички прорачуни; Укувачи. Основни типови и примена.
    Садржај практичне наставеРачунске вежбе које прате теоријску наставу.
    Литература
    1. Ђорђевић, Б., Шербановић, С., Тасић А., Живковић Е., Кијевчанин М., Валент,В., Топлотне операције, ТМФ, Београд, 2013.
    2. Тасић, А., Шербановић, С., Ђорђевић, Е., Топлотне операције и опрема, ТМФ, Београд, 2005.
    3. Ђорђевић, Б., Валент,В., Шербановић, С., Кијевчанин М., Термодинамика, ТМФ, Београд, 2012.
    4. McCabe,W.K., Smith,J.C., Harriot,P., Unit Operations of Chemical Engineering, McGraw-Hill, New York, 2005
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    21
    Методе извођења наставеПредавања, рачунске вежбе, консултације
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит30
    Практична настава20Усмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми50
    Семинари