22МУЧОО - Управљање чврстим и опасним отпадом
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Управљање чврстим и опасним отпадом | |||
Акроним | 22МУЧОО | |||
Студијски програм | Инжењерство заштите животне средине | |||
Модул | ||||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
Условљност другим предметом | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да студенте упозна са савременим методама управљања чврстим и опасним отпадом, како би применом стечених сазнања могли да изврше избор најповољнијег поступка или технологије за развој адекватног система за управљање отпадом у одређеној области. Самостална израда задатка, у којој студенти на конкретном примеру, пратећи ток отпада од настајања до крајњег одлагања, кроз анализу више могућих решења, врше избор најповољнијег, са аспекта утицаја на животну средину, оспособљава студенте за критичку анализу и избор процеса за третман чврстог и опасног отпада. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Разумевање значаја правилног поступања са чврстим и са опасним отпадом, у циљу заштите животне средине. Оспособљеност студента да на адекватан начин у пракси примени стечена знања у циљу примене одговарајућих процеса за третман различитих врста отпада, као што су комунални отпад, опасан отпад, индустријски отпад. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Посебне области изучавања су: извори настајања отпада, утицај отпада на животну средину, прописи у области руковања чврстим и опасним отпадом, контрола, минимизација, рециклирање и депоновање отпада. Посебна пажња је посвећена процесима за третман отпада: механички третман (редукција величине, компактирање, сепарација), термички третман (спаљивање, пиролиза, гасификација), физичко-хемијке методе (солидифакација опасног отпада, сепарација течно/чврсто) и биолошке методе обраде (аеробно компостирање, анаеробна дигестија). | |||
Садржај практичне наставе | Одређивање карактеристика отпада; праћење промене изабраног узорка отпада у лабораторијским условима; одређивање садржаја тешких метала у компосту; процена ризика; прорачун депоније. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | 1 | ||
Методе извођења наставе | Предавања, експерименталне вежбе, семинарски рад, тестови | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 55 | |
Практична настава | 10 | Усмени испит | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 30 |