Навигација

22Д8 - Одабрана поглавља инструменталне анализе

Спецификација предмета
НазивОдабрана поглавља инструменталне анализе
Акроним22Д8
Студијски програмБиохемијско инжењерство и биотехнологија,Инжењерство заштите животне средине,Хемија,Хемијско инжењерство
Модул
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ7.0Статус предметаизборни предмет
      Условљност другим предметомОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаЦиљ предмета је да студент стекне теоријско знање и експерименталне способности да користи ону инструменталну методу која је релевантна за област истраживања којом се бави и да стекне основна знања о одабраним методама које су обрађене на курсу.
      Исходи учења (стечена знања)Кроз предавања, консултације и презентацију семинарског рада студент треба да развије комуникационе способности. Истовремено, кроз семинарске радове које презентују остали студенти, студент овладава знањем о низу других инструменталних метода и њиховој примени а кроз заједничку анализу материјала за учење развија способност тимског рада.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеПрограмом је обухваћен већи број инструменталних метода (спектроскопија, флуоресценција и фосфоресценција, нуклеарна магнетна резонанца, термијске методе, гасна и течна хроматографија, комбиноване методе итд.). Програм курса и избор метода зависе од интересовања студената и мењају се сваке године. Сваки студент, у договору са ментором, бира пет метода. Једну методу представља путем усмене презентације, о једној методи пише семинарски рад (15-20 страна текста) у коме су објашњени основни принципи рада инструмента, илустровани конкретним примерима практичне примене. Студенти на крају полажу завршни тест који покрива преостале три одабране методе.
      Садржај практичне наставе
      Литература
      1. L.D.Field, S.Sternhell, J.R.Kalman, Organic Structures from Spectra, John Wiley, 2002.
      2. F. Settle (Ed.), Hand Book of Instrumental Techniques for Analytical Chemistry, Prentice Hall Inc., New Jersey, 1997.
      3. M. Radojević i V.N. Bashkin, Practical Environmental Analysis, Royal Society of Chemistry, Cambridge, 1999.
      4. Интерни материјал за учење који је резултат тимског рада студената уз консултације са наставником.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      3
      Методе извођења наставеНастава се одвија у виду предавања, консултација са сваким студентом и менторске помоћи наставника у изради семинарског рада, индивидуалне посете лабораторији у којој се се примењује одабрана метода, презентације семинарских радова, припреме материјала за учење и полагања теста.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања20Писмени испит50
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари30