ЗП21 - Аналитичка хемија
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Аналитичка хемија | |||
| Акроним | ЗП21 | |||
| Студијски програм | Биохемијско инжењерство и биотехнологија,Инжењерство заштите животне средине,Инжењерство материјала,Металуршко инжењерство,Текстилна технологија,Хемијско инжењерство | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | обавезан предмет | |
| Условљност другим предметом | Општа хемија I | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Да студенти изуче и савладају: теоријске основе квалитативне и квантитативне хемијске анализе; прорачун основних величина и параметара битних за хемијску анализу; примену закона хемијске равнотеже битне за хемијску анализу; правила индивидуаланог и тимског рада повезивањем теоријских знања са могућностима прорачуна и практичног рада у лабораторији; основне технике, операције и вештине неопходних за извођење хемијских анализа. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Савладана теоријска и практична знања за доказивање и одређивање елемената, јона и једињења у воденим растворима. Обученост за самостално извођење анализа квалитета различитих узорака: анализу квалитета воде (садржај катјона, анјона, молекула, тврдоће), анализу квалитета раствора киселина, база, соли; анализу садржаја метала у воденим растворима; анализу садржаја анјона у воденим растворима. Обученост за процену квалитета узорака који представљају индустријске сировине и производе. Примена једноставнијих електроаналитичких метода (мерење pH вредности водених раствора, мерење потенцијала индикаторских електрода). | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Суштина, принципи, задатак и област примене аналитичке хемије. ; Увод у квалитативну и квантитативну хемијску анализу, принципи, технике и основне операције. Принципи и примена закона хемијске равнотеже у хомогеним и хетерогеним системима битни за квалитативну и квантитативну хемијску анализу. ; Принципи гравиметријске анализе (методе раздвајања и методе одређивања јона). ; Принципи волуметријске анализе (основне операције и технике одређивања јона). ; Подела и основни принципи инструменталних метода. | |||
| Садржај практичне наставе | Десет самосталних лабораторијских вежби (10 ЛВ). ; Доказивање катјона од I до V аналитичке групе. Доказивање анјона. ; Гравиметријска анализа (одређивање јона у воденим растворима). ; Волуметријска анализа (одређивање концентрације јона у воденим растворима). Инструментална анализа (потенциометрија, одређивање pH вредности раствора). Одређивање садржаја киселина, база и соли у воденим растворима. Одређивање масеног удела елемената у чврстим узорцима. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 0 | 3 | ||
| Методе извођења наставе | Предавања (класичан начин, PPT), тестови (3), колоквијуми (2), домаћи задаци (5). Експерименталне вежбе: индивидуалан рад (10) | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 50 | |
| Практична настава | 10 | Усмени испит | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 35 | |||
| Семинари | ||||
