ХХП38 - Хемијско инжењерска термодинамика
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Хемијско инжењерска термодинамика | |||
| Акроним | ХХП38 | |||
| Студијски програм | Хемијско инжењерство | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | обавезан предмет | |
| Условљност другим предметом | Термодинамика | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ овог курса је да студенти овладају методама прорачуна термодинамичких величина које се користе у анализи процеса и пројектовању постројења процесне индустрије. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти стичу основна знања о термодинамичким величинама помоћу којих се описују чисте супстанце и њихове смеше: гасовита фаза, течне смеше, равнотежа фаза. Овладавају и најважнијим инжењерским једначинама за корелисање и предсказивање термодинамичких величина чистих супстанци, једноставних и сложених смеша које карактеришу неполарне, слабополарне и поларне супстанце, несиметричне смеше са асоцијатима и солватима. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Термодинамичке величине чистих флуида (Дво- и тропараметарски принцип кореспондентних стања. Виријална једначина стања. Кубне једначине стања.) ; Одређивање термодинамичких величина једнокомпонентних система (Фундаменталне једначине термодинамике. Максвел-ове једначине. Резидуалне величине. Израчунавање термодинамичких величина чистих флуида: енталпије и ентропије, хемијског потенцијала, фугацитета и коефицијента фугацитета.) ; Одређивање термодинамичких величина вишекомпонентних система. ; (Примена виријалне и кубних једначина стања на израчунавање термодинамичких величина смеше. Правила мешања. Фундаменталне једначине термодинамике. Парцијалне величине. Идеални раствори. Хемијски потенцијал. Фугацитет и коефицијент фагацитета у смеши.) Допунске функције и теорије раствора. (Активност. Коефицијент активности. Модели за прорачун коефицијената активности. Теорије течних раствора.) ; Примена термодинамичких модела на прорачуне у равнотежи фаза. (Фазни дијаграми. Равнотежа пара-течност на ниским притисцима. Равнотежа пара-течност на повишеним и високим притисцима: прорачуни помоћу једначина стања и γ-φ методе. Равнотежа течност-течност.) ; Равнотежа у хемијски реагујућим системима. (Гибс-ово правило фаза. Критеријуми хемијске равнотеже и константе равнотеже. Утицај притиска и температуре на константу равнотеже. Равнотежа са симултаним реакцијама.) | |||
| Садржај практичне наставе | Рачунски примери који прате теоријску наставу. Израда примера на рачунарима.3 | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 2 | 0 | ||
| Методе извођења наставе | Рачунски примери који прате теоријску наставу. Израда примера на рачунарима. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 30 | ||
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 60 | |||
| Семинари | ||||
