22ЗП43 - Основи аутоматског управљања
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Основи аутоматског управљања | |||
| Акроним | 22ЗП43 | |||
| Студијски програм | Хемијско инжењерство | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | обавезан предмет | |
| Условљност другим предметом | Програмирање, Механичке операције, Топлотне операције, Операције преноса масе, Основи реакторског инжењерства | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | 1. Сагледавање значаја управљања процесима у хемијској индустрији, као и улоге хемијског инжењера у овој области. 2. Стицање основнијих теоријских знања из динамике и управљања процесима. 3. Сагледавање основних практичних аспеката управљања у процесној индустрији. 4. Упознавање са неопходном инструментацијом у процесној индустрији 5. Упознавање са, и практична примена потребних математичких алата 6. Упознавање са, и практична примена модерних сифтверских алата у решавању инжењерских проблема везаних за управљање процесима. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Оспособљавање студената за: - Рад у аутоматизованим погонима процесне индустрије. - Укључивање у тимове цпецијализоване за пројектовање система управљања за погоне процесне индустрије. - Праћење виших курсева из области динамике и управљања процесима. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | 1. Увод: основне дефиниције, основни принципи и елементи система управљања 2. Процесни систем као објекат управљања: динамичке карактеристике у временском, комплексном и фреквентном домену, једноставни примери карактеристичних процеса у хемијској и сродним индустријама 3. Инструментација: мерни елементи, извршни елементи, регулатори и додатна опрема 4. Управљачка конфигурација са негативном повратном спрегом: принцип рада, конвенционални регулатори, динамика, стабилност, избор и пројектовање елемената кола, критичка анализа. 5. Основни практични аспекти управљања технолошким процесима | |||
| Садржај практичне наставе | Вежбе у рачунарској лабораторији. Практична настава је усклађена са теоријском, тако да студенти решавају конкретне проблеме који су обрађени на предавањима. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања са једноставним примерима, вежбе у рачунарској лабораторији, консултације, домаћи задаци | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 50 | ||
| Практична настава | 50 | Усмени испит | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
