Навигација

22ЗП34 - Топлотне операције

Спецификација предмета
НазивТоплотне операције
Акроним22ЗП34
Студијски програмХемијско инжењерство
Модул
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ5.0Статус предметаобавезан предмет
    Условљност другим предметомТермодинамикаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаИзучавање механизама преноса топлоте. Упознавање са основним геометријским карактеристикама, термохидрауличким прорачунима и радом топлотних апарата.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти стичу знања на основу којих могу да изврше избор и специфицирање најчешће коришћених апарата за пренос топлоте у индустрији, као и пројектовање размењивача топлоте.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеI ПРЕНОС ТОПЛОТЕ. Механизми преноса топлоте. Стационарно и нестационарно провођење топлоте. Прелаз топлоте без и при фазној трансформацији флуида. Теорија сличности. Корелације за прелаз топлоте. Пролаз топлоте. Пренос топлоте зрачењем. II ТОПЛОТНИ АПАРАТИ. Класификација, избор и примена. III РЕКУПЕРАТОРИ. Енергетски биланс. Расподела температура. Методе прорачуна: а) Средња логаритамска разлика температуре, б) Преносне јединице. IV РАЗМЕЊИВАЧИ ТОПЛОТЕ СА ЦЕВНИМ СНОПОМ И ОМОТАЧЕМ. Основне карактеристике и примена. Основни делови. Термички отпори. Термохидраулички прорачуни. V ПЛОЧАСТИ РАЗМЕЊИВАЧИ ТОПЛОТЕ. Основне карактеристике и примена. Основни делови. Термохидраулички прорачуни. VI УКУВАЧИ. Основни типови и примена. Континуално испаравање: Једностепено и вишестепено.
    Садржај практичне наставеРачунске вежбе које прате теоријску наставу.
    Литература
    1. Ђорђевић, Б., Шербановић, С., Тасић А., Живковић Е., Кијевчанин М., Валент,В., Топлотне операције, ТМФ, Београд, 2013.
    2. Тасић, А., Шербановић, С., Ђорђевић, Е., Топлотне операције и опрема, ТМФ, Београд, 2005.
    3. Ђорђевић, Б., Валент,В., Шербановић, С., Кијевчанин М., Термодинамика, ТМФ, Београд, 2012.
    4. McCabe,W.K., Smith,J.C., Harriot,P., Unit Operations of Chemical Engineering, McGraw-Hill, New York, 2005
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеПредавања и рачунске вежбе.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит30
    Практична настава20Усмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми50
    Семинари