Навигација

22НХТ33 - Термодинамички основи неорганске хемијске технологије

Спецификација предмета
НазивТермодинамички основи неорганске хемијске технологије
Акроним22НХТ33
Студијски програмХемијско инжењерство
Модул
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ4.0Статус предметаизборни предмет
    Условљност другим предметомТермодинамикаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаПовезивање претходно стечених знања и њихова примена у технолошким процесима у области неорганске хемијске технологије. Усвајање принципа на којима почивају технолошки процеси и сагледавање могућности њиховe примене ради побољшања процеса у неорганској хемијској технологији.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти се оспособљавају за коришћење података добијених из енталпијских дијаграма (релативне енталпије, диференцијалне енталпије мешања, диференцијалне енталпије испаравања и др.) који су неопходни за енергетски биланс и прорачун равнотежног састава у технолошким процесима.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеТермодинамичке величине стања: Парцијалне и привидне моларне величине; Хемијски потенцијал у идеалном и неидеалном, једно- и вишекомпонентном, гасном и кондензованом (неелектролитном и електролитном) систему. Хемијска равнотежа: Проста и сложена равнотежа у изотермско-изобарским условима у хомогеним и хетерогеним системима; Хемијски процеси у адијабатским условима. Енталпијски дијаграми: Релативна енталпија; Основне операције (мешање, адијабатско пригушивање, хлађење и кристализација, континуално и дисконтинуално упаравање, адијабатска супротно-струјна размена, изотермска и адијабатска конверзија у контактним процесима) у двокомпонентним енталпијским дијаграмима, енталпија-састав.
    Садржај практичне наставеРачунски примери који прате теоријску наставу.
    Литература
    1. Р. Нинковић, М. Тодоровић, Ј. Миладиновић, Д. Радовановић, Теоријски основи неорганске хемијске технологије I део, Технолошко-металуршки факултет, Београд, 2002.
    2. S. I. Sandler, Chemical and Engineering Thermodynamics, John Wiley & Sons, New York, Chichester-Brisbane-Toronto Singapore, 1989.
    3. M. Koretsky, Engineering and Chemical Thermodynamics, John Wiley & Sons, Inc. 2004.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставепредавања комбинована са рачунским примерима
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит
    Практична наставаУсмени испит60
    Пројекти
    Колоквијуми40
    Семинари