22МУРП - Увећање размера процеса
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Увећање размера процеса | |||
| Акроним | 22МУРП | |||
| Студијски програм | Хемијско инжењерство | |||
| Модул | Модул Хемијско процесно инжењерство | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ курса је да студенте упозна са методологијом увећања размера процеса као да стекну способност да на основу модела и лабораторијских и полуиндустријских истраживања правилно прорачунају параметре реалног индустријског процеса. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти су у стању да применом принципа увећања размера процеса прорачунавају параметре процеса и дмензионишу потребну опрему а на бази података са лабораторијских и полуиндустријских истраживања. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Увод. Историјски осврт на дисциплину увећање размера процеса. Научни, инжењерски и економски аспект увећања размера. Фактори ризика. Теорија сличности. Геометријска, механичка, термичка и хемијска сличност. Парцијална и потпуна сличност. Димензиона анализа. Букингамова пи-теорема. Бездимензиони бројеви. Емпиријске корелације-значај и ограничења. Анализа режима и карактеристично време процеса. Конкретни примери из механичких, топлотних операција, операција преноса масе и реакционих система. | |||
| Садржај практичне наставе | Прорачуни увећања размера конкретних хемијско инжењерских процеса: Струјање вискозног флуида кроз цев. Идеални цевни реактор са реакцијом првог реда. Фактор снаге мешања у суду без одбојника. Конвективни пренос топлоте при струјању кроз цев. Пренос масе у аератору са механичким мешањем. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања уз презентације, рачунске вежбе на табли и израда домаћих задатака и пројекта уз консултације. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 30 | ||
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | 50 | |||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 20 | |||
