22МБКМ - Биокерамички материјали
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Биокерамички материјали | |||
Акроним | 22МБКМ | |||
Студијски програм | Инжењерство материјала | |||
Модул | Инжењерство материјала | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
Условљност другим предметом | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да се студенти упознају са релативно новом облашћу керамичких материјала који се примењују у медицини и стоматологији. Планом и програмом овог предмета предвиђено је да студенти овладају техникама синтезе, а такође да стекну увид у структуру, својства и примену нових биокерамичких материјала. Израда семинарског рада има за циљ да студентима омогући упознавање са најновијим научним достигнућима из ове области анализирањем литературе и научних радова. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Предмет упознаје студенте са основним методама синтезе, својстава и примене биокерамичких материјала као и једињења за њихову синтезу. У току курса студенти ће радити експерименталне вежбе из синтезе, карактеризације и in vitro испитивања ових материјала. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Структура и својства биокерамичких материјала, Примена биокерамичких материјала, Кост – природни керамички композитни материјал, Подела биокерамичких материјала према саставу и реакцији организма, Биоактивни, биоинертни и биоресорбилни керамички материјали, Порозни и непорозни биокерамички материјали, Биоактивне керамичке превлаке, Цементни материјали, Дентални керамички материјали, Принципи процеса биоминерализације, Синтеза биокерамичких материјала. | |||
Садржај практичне наставе | Синтеза биокерамичких прахова и синтеровање порозних и густих биокерамичких форми, Карактеризација порозних и непорозних материјала применом скенирајуће електронске микроскопије и енергетске дисперзионе спектроскопије, Електрофоретска депозиција биоактивних стакала и ХАП-а на субстратима на бази титана, Калцинисање прахова калцијум-хидроксиапатита и трансформација у трикалцијум-фосфате, Ин витро испитивање биоактивности материјала у симулираном телесноим флуиду. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, експерименталне вежбе и семинарски радови. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | 30 | Усмени испит | 50 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 20 |