22КК32 - Електроаналитичке методе
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Електроаналитичке методе | |||
| Акроним | 22КК32 | |||
| Студијски програм | Хемијско инжењерство | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Аналитичка хемија | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Изучавање теоријских основa електроаналитичких метода (ЕАМ); савладавање основних техника, метода и вештина неопходних за извођење и примену електроаналитичких метода; примена Нернстове једначине за израчунавање концентрације јона, односно равнотежног потенцијала, константе равнотеже, предвиђање тока реакције, ЕМС. Примена закона хемијске равнотеже и закона о дејству маса и примена константи равнотежа у прорачуну равнотежних концентрација јона и молекула. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Савладана теоријска и практична знања из области електроаналитичких метода за одређивање елемената, јона и једињења у воденим растворима. Обученост за самостално извођење анализа заснованих на електроаналитичким методама којима се процењује квалитет различитих узорака: воде (садржај катјона, анјона, соли), хране, лекова, легура, раствора киселина, база, соли. Способност мерења електричних величина у циљу одређивања pH вредности и концентрације јона у воденим растворима, проводљивоти. Упознавање са високо селективним и високо осетљивим модерним електроаналитичким методама и примена у анализи реалних узорака. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Увод: Суштина, принципи, задатак и примена електроаналитичких метода. Критеријуми избора методе анализе и подела метода. Поређење ЕАМ по тачности, прецизности, осетљивости, граници детекције, мерним величинама и применљивости. Општи појмови: Редокс процеси. Електродни, дифузиони и мембрански потенцијал. Нернстова једначина. Електрохемијски спрегови. Електроде прве, друге и треће врсте. Стаклена електрода. Јон-селективне електроде. Електроде са чврстом мембраном, електроде са течном мембраном. Селективност, граница детекције, време одзива. Електрохемијски сензори. ЕАМ: Нефарадејевске методе: Потенциометрија, Директна (Јон-селективне електроде), Индиректна, Кондуктометрија и осцилометрија, Фарадејевске методе: Кулометрија, Волтамперометрија: Поларографија, Стрипинг волтаметрија, Амперометрија. Преглед савремених ЕАМ у хемијској анализи. Резиме, развој и примена ЕАМ у анализи и контроли квалитета реалних узорака. | |||
| Садржај практичне наставе | Лабораторијске вежбе и рачунске вежбе с примерима израчунавања у ЕАМ. Мерење електричних величина карактеристичних за састав и садржај супстанци у раствору: потенцијал, струја, проводност, количина електрицитета. Експериментално се разрађују и примењују фарадејевске и нефарадејевске методе: волтамперометрија и стрипинг волтаметрија, кулометрија, потенциометрија и кондуктометрија. Избором и применом одговарајуће опреме врши се доказивање и одређивање хемијског састава и процена квалитета реалних узорка (воде, хране, лекова, легура). | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | 1 | ||
| Методе извођења наставе | Предавања (класично и PPT презентација), тестови (два), колоквијум (један), домаћи задаци. Експерименталне вежбе: показне и индивидуалне (5-7 вежби). Рачунске вежбе: (примери и задаци). | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 50 | |
| Практична настава | 10 | Усмени испит | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 35 | |||
| Семинари | ||||
