Навигација

22Д50 - Полимери и одрживи развој

Спецификација предмета
НазивПолимери и одрживи развој
Акроним22Д50
Студијски програмБиохемијско инжењерство и биотехнологија,Инжењерство материјала,Хемија,Хемијско инжењерство
Модул
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ5.0Статус предметаизборни предмет
      Условљност другим предметомНа основним или мастер студијама положен минимално један предмет из области полимераОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаСтуденти се оспособљавају да сагледају улогу полимера у остваривању одрживог развоја кроз самостално сагледавање сложености и повезаности параметара који утичу на животни циклус полимерних материјала. Студенти усвајају знања која ће им омогућити да анализирају и решавају сложене проблеме везане за одређивање трајности материјала током примене, као и могућности за њихову рециклажу.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти су способни да анализирају полимерне материјале и технологије производње полимерних материјала са аспекта одрживог развоја. Студенти су способни да самостално изводе испитивања на основу којих могу да прате деградативне промене у полимерном материјалу. Студенти су обучени за рад у тиму и да на адекватан начин представе резултате свог рада.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеПредмет обухвата: - анализу полимерних материјала и технологија за производњу полимерних материјала у светлу циљева одрживог развоја - деградацију полимерних материјала (термичку, механичку, хемијску, фото, радијациону и биолошку), механизам и кинетику, као и начине стабилисања материјала. Разматрају се примери деградације полимерних материјала који се масовно користе, утицај додатака на деградацију полимера, методе којима се може пратити деградација полимера, као и могућности пројектовања полимерног материјала са жељеним својствима стабилности, - могућности поновне употребе/рециклаже или уклањања полимерних материјала.
      Садржај практичне наставе
      Литература
      1. Transforming our World: The 2030 Agenda for Sustainable Development, https://sustainabledevelopment.un.org/content/documents/21252030%20Agenda%20for%20Sustainable%20Development%20web.pdf
      2. Charles. A. Harper, Ed. “Handbook of Plastics, Elastomers & Composites”, 4th Edition, McGraw-Hill, 2002
      3. C.P. Rader, S.D. Baldwin, D.D. Cornell, G.D. Sadler, R.F. Stockel, Eds., Plastics, Rubber and Paper Recycling: A Pragmatic Approach, ACS Symposium Series 609, ACS, Washington D.C., 1995
      4. Ed. Raju Francis, Recycling of Polymers: Methods, Characterization and Applications, Wiley-VCH, 2017 © 2017 Wiley-VCH Verlag GmbH & Co. KGaA
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      3
      Методе извођења наставеНастава се изводи кроз предавања и семинарски рад.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит
      Практична наставаУсмени испит70
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари30