МХНХ3 - Технологија керамике
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Технологија керамике | |||
| Акроним | МХНХ3 | |||
| Студијски програм | Хемијско инжењерство | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да студент овлада технолошким поступцима производње традиционалне и савремене керамике. Успешним савладавањем овог курса, студент ће моћи да разуме и унапређује технолошке поступке производње керамике и да њима управља. ; | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Стицање знања о специфичностима производње керамичких материјала, која ће омогућити самостално управљање технолошким поступцима производње различитих керамичких производа. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Током курса обрађују се процеси који су саставни део технолошке шеме производње традиционалне и савремене керамике. Обрађују се: врсте и припрема сировина за традиционалну керамику, хемијски поступци синтезе сировина за савремену керамику, поступци обликовања у технологији керамике, пресовање праха, обликовање пластичног теста, обликовање ливењем у традиционалној и савременој керамици, сушење у технологији керамике, синтеровање традиционалних и савремених керамичких материјала, сушнице и пећи у технологији керамике, глазирање, примена пигмената у технологији керамике, основи пројектовања процеса у технологији керамике. ; | |||
| Садржај практичне наставе | Гранулометријска анализа праха, одређивање специфичне површине праха БЕТ методом, диференцијално-термијска анализа сировина за традиционалну керамику, обликовање керамичке масе екструзијом и коришћењем гипсаног калупа, одређивање механичке чврстоће сушеног и печеног керамичког производа, термомикроскопска анализа керамичког материјала, одређивање порозности керамичких материјала, припрема фритоване глазуре и глазирање керамичког производа, испитивање слагања коефицијената ширења керамичке масе и глазуре, анализа микроструктуре традиционалне и савремене керамике скенирајућом електронском микроскопијом, рендгенска анализа керамичких материјала. ; | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 0 | 2 | ||
| Методе извођења наставе | Настава укључује предавања и лабораторијске вежбе. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | 25 | Усмени испит | 50 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 25 | |||
| Семинари | ||||
