22НХТ32 - Хетерогена равнотежа
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Хетерогена равнотежа | |||
| Акроним | 22НХТ32 | |||
| Студијски програм | Хемијско инжењерство | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | за похађање и полагање: Термодинамика | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са теоријом фазних дијаграма и њиховим значајем у неорганској хемијској технологији. Овладавање графичком анализом тока операција топљења, упаравања, растварања и разлагања фаза у вишекомпонентним и вишефазним системима. Примена фазних дијаграма за постављање материјалног биланса. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти стичу знања о основним типовима фазних дијаграма и фазној равнотежи у једно-, дво- и трокомпонентним системима. Студенти су оспособљени да прате операције топљења, упаравања, растварања и кристализације у фазним дијаграмима реалних система у неорганској хемијској технологији. Студенти овладавају предзнањима којима ће квантитативно и квалитативно контролисати настанак појединих фаза у вишекомпонентним, вишефазним системима. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | - основи теорије фазних дијаграма - дијаграми стања једнокомпонентних система (полиморфизам, монотропија) - теорија моноваријантне равнотеже - теорија фазних дијаграма двокомпонентних система - праћење процеса растварања и кристализације у фазним дијаграмима одређених двокомпонентних система - теорија фазних дијаграма трокомпонентних система - праћење процеса растварања и кристализације у конкретним примерима фазних дијаграма трокомпонентних система. | |||
| Садржај практичне наставе | Разматрање равнотеже фаза на примерима фазних дијаграма у дво- и трокомпонентми системима | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 1 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | предавања комбинована са рачунским примерима | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 40 | |||
| Семинари | ||||
