Навигација

22НХТ32 - Хетерогена равнотежа

Спецификација предмета
НазивХетерогена равнотежа
Акроним22НХТ32
Студијски програмХемијско инжењерство
Модул
Наставник (предавач)
    Наставник/сарадник (вежбе)
      Наставник/сарадник (ДОН)
        Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни предмет
        Условљност другим предметомза похађање и полагање: ТермодинамикаОблик условљености
        Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са теоријом фазних дијаграма и њиховим значајем у неорганској хемијској технологији. Овладавање графичком анализом тока операција топљења, упаравања, растварања и разлагања фаза у вишекомпонентним и вишефазним системима. Примена фазних дијаграма за постављање материјалног биланса.
        Исходи учења (стечена знања)Студенти стичу знања о основним типовима фазних дијаграма и фазној равнотежи у једно-, дво- и трокомпонентним системима. Студенти су оспособљени да прате операције топљења, упаравања, растварања и кристализације у фазним дијаграмима реалних система у неорганској хемијској технологији. Студенти овладавају предзнањима којима ће квантитативно и квалитативно контролисати настанак појединих фаза у вишекомпонентним, вишефазним системима.
        Садржај предмета
        Садржај теоријске наставе- основи теорије фазних дијаграма - дијаграми стања једнокомпонентних система (полиморфизам, монотропија) - теорија моноваријантне равнотеже - теорија фазних дијаграма двокомпонентних система - праћење процеса растварања и кристализације у фазним дијаграмима одређених двокомпонентних система - теорија фазних дијаграма трокомпонентних система - праћење процеса растварања и кристализације у конкретним примерима фазних дијаграма трокомпонентних система.
        Садржај практичне наставеРазматрање равнотеже фаза на примерима фазних дијаграма у дво- и трокомпонентми системима
        Литература
        1. М. Стевановић, „Хетерогена равнотежа, Основе дијаграма стања“, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд, 1998. Материјал са предавања
        2. Ј. М. Миладиновић, Интерна скрипта Катедре за НХТ
        Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
        ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
        11
        Методе извођења наставепредавања комбинована са рачунским примерима
        Оцена знања (максимални број поена 100)
        Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
        Активности у току предавањаПисмени испит
        Практична наставаУсмени испит60
        Пројекти
        Колоквијуми40
        Семинари