Навигација

22МИР - Индустријски реактори

Спецификација предмета
НазивИндустријски реактори
Акроним22МИР
Студијски програмДигитално процесно инжењерство,Хемијско инжењерство
МодулМодул Органска хемијска технологија, Модул Хемијско процесно инжењерство
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ4.0Статус предметаизборни предмет
    Условљност другим предметомОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаАнализа основне концепције примене различитих типова вишефазних реактора у индустријским условима. Анализа утицаја преноса масе и топлоте у реакторима у којима се дешава хетерогена катализована реакција која укључује присуство реактаната и катализатора у различитим фазама.
    Исходи учења (стечена знања)Стицање знања која омогућавају детаљну анализу рада реалних вишефазних реактора примењених у индустријској пракси и прорачуна њихове ефикасности.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеПрорачун судова са мешањем и избор мешалице (Снага мешалице, Емпиријске једначине за прорачун снаге мешалица са лопатицама и њихова примена на остале типове импелера, Снага импелера у хетерогеним течностима, Fixed-bed реактори (реактори за двофазне реакције, протицање флуида код двофазног реактора, интеракција флуид-честица, пад притиска), Тrickle-bed реактори (реактори за трофазне системе, пад притиска, Holdup течности, aксијална дисперзија, примери реакција, процес интензификације код trickle-bed реактора), Микро-реактори.
    Садржај практичне наставеПримери индустријских процеса (полимеризација стирена, синтеза амонијака, хидротритинг различитих нафтних фракција, хидрокрекинг, реформинг паром, каталитички реформинг, крековање етана у производњи етилена , оксидација сумпор-диоксида, хидрогеновање уља семена памука у шаржном реактору) са одабраним примерима решеним у програмском језику Python.
    Литература
    1. Основи теорије и пројектовања хемијских реактора; Octave Levenspiel (Превод Г. Јовановић и Н. Чатиновић), TMФ, 1991.
    2. Elements of chemical reaction engineering; S. Fogler, Prentice Hall 3rd Ed. 1999.
    3. Chemical reactor design, optimization and scale-up, Nauman E.B., Mc Graw-Hill, 2002.
    4. Chemical reactor design and operation; R. Westertep, V.P.M. Van Swaaij, A.A.C.M. Beenackers, 2nd Ed. J Wiley1884 (2001, Student edition).
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеПредавања, рачунске вежбе израда пројектног задатка у консултацијама са наставницима
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит
    Практична наставаУсмени испит50
    Пројекти50
    Колоквијуми
    Семинари