Навигација

22МЕР - Електрохемијски реактори

Спецификација предмета
НазивЕлектрохемијски реактори
Акроним22МЕР
Студијски програмХемијско инжењерство
МодулМодул Електрохемијско инжењерство
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ4.0Статус предметаизборни предмет
      Условљност другим предметомОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаЦиљ предмета је да студент савлада математичке моделе електрохемисјких реактора и да се упозна са примерима практичних електрохемијских реактора раличитих намена, како би могао да анализира рад датог реактора, као и да изабере или осмисли електрохемијски реактор за конкретни систем.
      Исходи учења (стечена знања)Студент је повезао раније стечена знања из кинетике хемијских и електрохемијских реакција и преноса масе и овладао математичким моделима електрохемијских реактора. Упознао се са примерима реактора који се користе у разним гранама електрохемијске производње и у технологијама пречишћавања отпадних вода. На основу тога, студент се оспособио да i) уради анализу рада датог реактора и ii) да за конкретан систем осмисли и конципира електрохемијски реактор одговарајућих карактеристика.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставе• Kомпоненте и режими рада електрохемијског реактора, класификација реактора • Модел цевног електрохемијског реактора, цевни реактор са делимичном рециркулацијом електолита • Модел електрохемијског реактора са идеалним мешањем – проточни, проточни са делимичном рециркулацијом, каскада, шаржни реактор, реактор са потпуном рециркулацијом. • Посебни случајеви модела цевног електрохемијског реактора – цевни реактор са потпуном рециркулацијом, каскада цевних реактора, цевни реактор са тродимензионом електродом. • Утицај накнадне хемијске реакције и адсорпције на рад електрохемијског реактора • Повезивање индивидуалних јединица у композитни реактор • Оптимизација електрохемијских реактора, симулација и контрола електрохемијских реактора, сличност и scale-up електрохемијских реактора • Практични примери електрохемијских реактора – реактор за органску електросинтезу, реактор за пречишћавање отпадних вода, био-електрохемијски реактор.
      Садржај практичне наставеСамостални рад студента на изради домаћих задатака, прегледу литературе и писању семинарског рада уз презентацију семинарског рада
      Литература
      1. С. Зечевић, С. Гојковић, Б. Николић, Eлектрохемијско инжењерство, Технолошко - металуршки факултет, Београд, 2001.
      2. H. Wendt, G. Kreysa, Electrochemical Engineering, Springer, 1999.
      3. K. Scott, Electrochemical Reaction Engineering, Academic Press, London, 1991.
      4. G. Prentice, Electrochemical Engineering Principles, Prentice Hall, Englewood Cliffs, 1991.
      5. T.F. Fuller, J.N. Harb, Electrochemical Engineering, Wiley, 2018.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      3
      Методе извођења наставе• Предавања – теорија и рачунски примери • Самостални рад студента
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит
      Практична наставаУсмени испит50
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари50