22ИЖС211 - Животна средина и загађење
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Животна средина и загађење | |||
Акроним | 22ИЖС211 | |||
Студијски програм | Инжењерство заштите животне средине | |||
Модул | ||||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан предмет | |
Условљност другим предметом | За похађање предмета положени испити из предмета Општа хемија 1 и Општа хемија 2 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са основним физичко-хемијским процесима у води, ваздуху и тлу. Стицање сазнања о последицама људске активности на процесе у животној средини, o најважнијим загађујућим материјама, њиховим физичко-хемијским својствима, интеракцији са околином и последицама загађења. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Стицање фундаменталних знања из области заштите животне средине потребних за савлађивање стручних испита у оквиру студијског програма Инжењерство заштите животне средине. Развијање интересовања за проблеме везане за загађење животне средине и еколошке свести. Развијање комуникационих вештина током писане и усмене презентације семинарског рада. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | 1. Атмосфера: Сунчево зрачење и вертикална подела атмосфере. Стратосфера, хемија озона, разградња озонског омотача. Тропосфера, хемијски састав ваздуха, извори загађења ваздуха, најважније загађујуће материје у ваздуху, последице загађења. Законска регулатива везана за заштиту ваздуха. Квалитет ваздуха у затвореним просторијама. Клима и климатске промене. 2. Хидросфера: Дистрибуција воде у природи и хемијски састав природних вода. Најважнији физичко-хемијски процеси у водама. Извори загађења воде, најважније загађујуће материје у води и последице загађења. Законска регулатива везана за заштиту вода. 3. Педосфера: Формирање и хемијски састав земљишта. Текстура, структура и профил земљишта. Физичко-хемијски процеси у земљишту. Деградација земљишта, Извори загађења земљишта, најважније загађујуће материје и њихово штетно дејство. | |||
Садржај практичне наставе | Лабораторијске вежбе: Анализа узорка кишнице: pH и садржај сулфата. Анализа узорка природне воде: температура, pH, кондуктивитет, алкалитет, тврдоћа, суви и жарени остатак и садржај кисеоника. Анализа узорка земљишта: текстура и садржај адсорбованих катјона. Писaни и усмени семинари везани за изворе и последице загађења животне средине. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 3 | |||
Методе извођења наставе | теоријска настава, лабораторијске вежбе, семинарски радови | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 55 | ||
Практична настава | 5 | Усмени испит | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари | 20 |