14ИЖС429 - Основи хемометрије
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Основи хемометрије | |||
| Акроним | 14ИЖС429 | |||
| Студијски програм | Инжењерство заштите животне средине | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Елементи вероватноће и статистике, Инструменталне методе | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Основни циљ курса је да студент употпуни и прошири своја теоријска и практична знања из области примене статистичких метода у интерпретацији и тумачењу резултата хемијских мерења у хемијском инжењерству. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | По завршетку курса студент ће бити оспособљен да: одабере и примени одговарајуће статистичке програме (алатке) у анализи података у практичном и истраживачком раду у различитим областима хемијског инжењерства, посебно у области стандардизације и контроле квалитета; класификације и моделовања података; коришћења стандардних рачунарских програма за статистичку обраду података. Студенти, будући инжењери, ће бити у стању да критички оцене и вреднују хемијски процес. Биће у могућности да изврше планирање експеримента, а да после процењивања успешности неког експеримента изврше његову оптимизацију и моделовање. Студенти ће овладати вештином да издвоје битне величине у оквиру великог броја података, што је компромис између егзактних метролошких захтева и решавања хемијског проблема. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Увод у хемометрију, појам и примена. ; Грешке у квантитативној хемијској анализи. Примена статистике на резултате поновљених мерења (Мере централне тенденције и мере расипања, расподела резултата поновљених мерења, узорак, интервал поверења, процена грешака резултата добијених израчунавањем). ; Статистички тестови (једносмерни и двосмерни тестови, параметарски и непараметарски тестови, АNOVA). ; Методе калибрације, принципи корелационе и регресионе анализе. ; Експериментални дизајн и оптимизација (Рандомизација, типови експерименталног дизајна, методе оптимизације). ; Квалитет аналитичких мерења (Узорковање, методе контроле квалитета, шеме испитивања оспособљености, међулабораторијска испитивања, процена несигурности, валидација). ; Одабране методе мултиваријационе анализе. ; | |||
| Садржај практичне наставе | Биће размотрене методе за статистичку обраду података (припрема датотеке са подацима, прелиминарне статистичке анализе, статистички тестови, избор одговарајућих хемометријских техника, примена и тумачење резултата статистичке анализе, моделовање параметара, оцена успешности експеримента). ; Вежбе су на рачунару (упознавање са радом и коришћење програма за статистичку обраду резултата мерења: Excel, SPSS, Minitab). ; | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања (PPT), Тест (1), Колоквијум (1), Вежбе на рачунару (8), Домаћи задаци (2) | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 50 | ||
| Практична настава | 20 | Усмени испит | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 30 | |||
| Семинари | ||||
