Навигација

14ДМИ13 - Стереолошка анализа структуре

Спецификација предмета
НазивСтереолошка анализа структуре
Акроним14ДМИ13
Студијски програмсви
Модул
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ5.0Статус предметаизборни предмет
      Условљност другим предметомОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаСтицање знања неопходних за потпуно дефинисање микроструктуре и морфологије прелома инжењерских материјала применом стереолошких метода за одређивање релевантних геометријских параметара ради контроле квалитета и пројектовања материјала захтеваних својстава.
      Исходи учења (стечена знања)Овладавање планирањем стереолошке анализе, појединим методама за оцену просторне геометрије микроструктуре, квантитативном фрактографијом и статистичком обрадом резултата мерења чиме се студенти оспособљавају за контролу квалитета, развој материјала за специфичне намене као и за одређивање и оцену узрока отказа конструкција у радним условима.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеУпознавање са основним стереолошким појмовима и принципима, геометријским параметрима микроструктуре и површине прелома, методама њиховог одређивања, техникама мерења, критеријумима за избор поступка анализе, статистичком обрадом и приказивањем резултата мерења, грешкама при мерењу и могућностима примене стереолошке анализе.
      Садржај практичне наставе
      Литература
      1. E.E. Underwood, "Quantitative Stereology", Addison-Wesley, Reading, Mass., 1970.
      2. H.E. Exner, H.P. Hougardy, "Quantitative image analysis of microstructures", DGM Informationsgesellschaht mbH, Oberursel, 1988.
      3. E.E. Underwood, K. Banerjee, "Quantitative Fractography". In: Metals Handbook, 9th ed., Vol. 12. Fractography, Metals Park, ASM International, 1987, p. 193-210.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставеНастава се изводи у виду предавања и посете лабораторијама за испитивање материјала. Студенти у току наставе треба да ураде семинарски рад.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит
      Практична наставаУсмени испит40
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари60