Навигација

22ЗП25 - Програмирање са применом нумеричких метода у инжењерству

Спецификација предмета
НазивПрограмирање са применом нумеричких метода у инжењерству
Акроним22ЗП25
Студијски програмБиохемијско инжењерство и биотехнологија,Инжењерство заштите животне средине,Инжењерство материјала,Металуршко инжењерство,Хемијско инжењерство
Модул
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ4.0Статус предметаобавезан предмет
      Условљност другим предметомМатематика I, Основи примене рачунара / Основе програмирања у инжењерствуОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаЦиљ курса је да студент савлада принципе програмирања, програмских језика и нумеричких метода кроз самосталан рад на рачунарском систему и тиме се оспособи за примену ових знања у наредним курсевима, као и у својој будућој инжењерској пракси.
      Исходи учења (стечена знања)Способност представљања инжењерских проблема на алгоритамски начин и њихово решавање коришћењем рачунарских система уз употребу нумеричких метода и програмских језика.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеПрограмирање, ФОРТРАН (FORTRAN) (семантика, типови података, константе, имена, променљиве, оператори, изрази, унутрашње функције, наредбе за доделу вредности, декларационе наредбе, контролне наредбе, улазно-излазне наредбе, програмске целине), ПАЈТОН (PYTHON) (семантика, типови података, константе, имена, променљиве, оператори, изрази, унутрашње функције, наредбе за доделу вредности, контролне наредбе, улазно-излазне наредбе, унутрашњи алати и нумеричке методе), Нумеричке методе (алгоритми: интерполационих формула, правила за интеграцију, нумеричких метода за решавање система линеарних једначина, нелинеарних једначина и обичних диференцијалних једначина, корелационих метода)
      Садржај практичне наставеУ оквиру практичне наставе увежбавају се елементи програмирања, а затим се на рачунарском систему креирају програми за решавање конкретних инжењерских проблема при чему се користе општа знања стечена у теоријској настави.
      Литература
      1. Joвановић, Ј.Д., Грозданић, Д.К., Програмирање са нумеричким методама, ТМФ, Београд 2017.
      2. Nagar S., Introduction to Python for Engineers and Scientists, Apress 2018.
      3. Kiusalaas, J., Numerical methods in engineering with Python 3,Cambridge, 2013.
      4. Грозданић Д.К., Програмирање - Тест, ТМФ, Београд 2013.
      5. Грозданић Д.К., Програмирање - Збирка решених испитних задатака, Грађевинска књига, Београд 2008,
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставеПредавања (2 часа недељно) Вежбе на рачунару (2 часа недељно)
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит30
      Практична настава60Усмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми10
      Семинари