22МФП - Феномени преноса
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Феномени преноса | |||
Акроним | 22МФП | |||
Студијски програм | Биохемијско инжењерство и биотехнологија,Хемијско инжењерство | |||
Модул | Модул Електрохемијско инжењерство, Модул Контрола квалитета, Модул Неорганска хемијска технологија, Модул Органска хемијска технологија, Модул Полимерно инжењерство, Модул Фармацеутско инжењерство, Модул Хемијско процесно инжењерство | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | обавезан предмет | |
Условљност другим предметом | Нема | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | У оквиру овог предмета студентима се Феномени преноса представљају као јединствена наука. Циљ предмета је да студент, пошто је овладао основним феноменима преноса у оквиру предмета Механичке операције, Топотне операције и Операције преноса масе на основним академским студијама, сагледа јединствен приступ преносима количине кретања, топлоте и масе. Циљ је увођење јединствених величина сва три преноса чијом се анализом конципирају и одговарајуће аналогије преноса. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент сагледава феномене преноса као кохерентну науку базирану на заједничким механизмима преноса. Студент стиче аналитичност, тј. учи да повезује сличне појаве и феномене у заједничке зависности које олакшавају даљи рад у сродним областима. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Основни појмови феномена преноса: концентрација величине која се преноси, сопствени и проточни флукс; Методе испитивања феномена преноса; Општи диференцијални биланс; Механизми преноса и режими струјања ПРЕНОС У СОПСТВЕНОМ ПОЉУ; Ламинарно струјање, Провођење топлоте; Молекулска дифузија; Стационаран пренос (једнодимензиони, дводимензиони); Нестационаран пренос КОНВЕКТИВНИ ПРЕНОС: Гранични слој, Одвајање граничног слоја, Брзина конвективног преноса, Релативна брзина прелаза. Струјање између паралелних плоча, Струјање кроз цев, Струјање кроз порозни слој; Опструјавање; Аналогије преноса количине кретања, топлоте и масе МЕЂУФАЗНИ ПРЕНОС: Теорија два гранична слоја; Брзина међуфазног преноса; Међуфазна погонска сила | |||
Садржај практичне наставе | Рачунске вежбе | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, рачунске вежбе, консултације | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 40 | ||
Практична настава | 20 | Усмени испит | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 40 | |||
Семинари |