22ИЖС410 - Процесна опрема у инжењерству заштите животне средине
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Процесна опрема у инжењерству заштите животне средине | |||
| Акроним | 22ИЖС410 | |||
| Студијски програм | Инжењерство заштите животне средине | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Положени сви предмети I године | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | • -инжењерско описмењавање студената у погледу филозофије димензионисања појединачних делова уређаја и склопова процесне опреме као увод у пројектовање; • -оспособљавање студената за укључивање у тимски рад на пројектима кроз свеукупно сагледавање проблема и развијање критичког мишљења уз поштовање одговарајуће етичке норме; • -оспособљавање за сарадњу са члановима интердисциплинарних тимова; • -припрема за наставак стручног усавршавања. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Кроз планирани наставни програм, рачунске примере и израду самосталног пројекта, студенти стичу знање о принципима рада, критеријумима избора и основама прорачуна процесне опреме у ИЗЖС. Стечено знање студенти ће моћи да примене у пракси и да у сарадњи са инжењерима машинства и електротехнике пројектују процесна постројења. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Процесни и конструкцијски уређаји у процесној индустрији, постројења, погони, индустријски објекти. Симболи. Стандарди. Припрема и услови пројектовања уређаја. Улога процесног инжењера у пројектовања уређаја. Истраживање и развој (Р&Д). Основе прорачуна и машинског конструисања уређаја. Савремени материјали који се користе за израду процесне опреме. Пројектовање уређаја за транспорт и складиштење (цевоводи, пумпе, пнеуматски, хидраулички и механички транспортери, складиштење). Пројектовање уређаја за пренос топлоте (грејање, пастеризација, стерилизација,хлађење, смрзавање). Обновљиви извори енергије. Примери из праксе. | |||
| Садржај практичне наставе | Рачунске вежбе. Основе прорачуна опреме под притиском. Критеријуми избора материјала. Пумпе, подела врсте. Критеријуми избора пумпи. Уређаји за транспорт и складиштење: нафтоводи, гасоводи, пароводи, основни принципи пројектовања. Струјање у цевима: дијабатско са трењем, адијабатско са трењем, изотермско стишљиво у дугачким цевоводима. Механичко деловање транспортованог флуида на цевовод; хидраулички удар. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања и рачунски примери у учионици (коришћење видео пројектора и табле). Рад на пројектима у мањим групама. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 30 | ||
| Практична настава | 30 | Усмени испит | 20 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 20 | |||
