Навигација

22Д60 - Савремене сепарационе технике

Спецификација предмета
НазивСавремене сепарационе технике
Акроним22Д60
Студијски програмХемија,Хемијско инжењерство
Модул
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ5.0Статус предметаизборни предмет
      Условљност другим предметомОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаЦиљ предмета је да студенте упозна са принципима савремених сепарационих метода, употребом сепарационих агенаса и критеријумима за избор како одређене методе, тако и агенса за специфичну намену. Такође, циљ је и упознавање студената са правцима развоја и примене модерних техника раздвајања.
      Исходи учења (стечена знања)Студент је стекао: - знања да самостално одабере и примени адекватне савремене технике раздвајања за решавање конкретног проблема; - знања да сагледа факторе који утичу на могућност раздвајања појединих компоненти смеше; - знања да сарађује са колегама из различитих научних области; - комуникационе компетенције да представи проблем, начин решавања и изврши критичку анализу добијених резултата; - способност за развој нових идеја у области сепарационих метода.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеОпшта дефиниција сепарационих процеса и њихова класификација са хемијским и/или физичким основама самих метода и њиховом применом у области аналитичке хемије и контроле квалитета. Преглед конвенционалних процеса. Равнотежни сепарациони процеси, сепарације са хемијском реакцијом, хроматографија, сорпциони процеси, мембранске сепарационе технике, сепарациони процеси у пољима, биолошке и биохемијске методе сепарација. Остале технике. Комбиноване методе. Поређење метода раздвајања за изолацију, детекцију и/или одређивање одређене компоненте неког сложеног система. Напредак у сепарационим техникама на основу величине, површинских својстава, јонских својстава и других посебних карактеристика супстанци. Концепт процеса, теорија и опрема која се користи. Студенти израђују један семинарски рад са темом везаном за проблематику докторске тезе.
      Садржај практичне наставе
      Литература
      1. Clifton E. Meloan, Chemical Separations Principles, Techniques, and Experiments, John Wiley&. Sons, Inc., USA, 1999
      2. Noble R.D., Terry P.A., Principles of Chemical Separations With Environmental Applications, Cambrige University Press, Cambrige, 2004.
      3. Baker R.W., Membrane Technology and Aplications, 2nd ed., John Wiley & Sons, West Sussex, 2004.
      4. Ian D. Wilson (Editor), Colin F. Poole (Editor), Handbook of Methods And Instrumentation In Separation Science Volume 1, Elsevier Ltd., United Kingdom, 2009
      5. Braithwaite, A.; Smith, F. J., Chromatographic Methods, 5th Edition, Kluwer Academic, 1999.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставеТеоријска настава, семинарски рад са темом везаном за проблематику докторске тезе и консултације.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит
      Практична наставаУсмени испит50
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари40