22D60 - Savremene separacione tehnike
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Savremene separacione tehnike | |||
| Akronim | 22D60 | |||
| Studijski program | Hemija,Hemijsko inženjerstvo | |||
| Modul | ||||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 5.0 | Status predmeta | izborni predmet | |
| Uslovljnost drugim predmetom | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je da studente upozna sa principima savremenih separacionih metoda, upotrebom separacionih agenasa i kriterijumima za izbor kako određene metode, tako i agensa za specifičnu namenu. Takođe, cilj je i upoznavanje studenata sa pravcima razvoja i primene modernih tehnika razdvajanja. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student je stekao: - znanja da samostalno odabere i primeni adekvatne savremene tehnike razdvajanja za rešavanje konkretnog problema; - znanja da sagleda faktore koji utiču na mogućnost razdvajanja pojedinih komponenti smeše; - znanja da sarađuje sa kolegama iz različitih naučnih oblasti; - komunikacione kompetencije da predstavi problem, način rešavanja i izvrši kritičku analizu dobijenih rezultata; - sposobnost za razvoj novih ideja u oblasti separacionih metoda. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Opšta definicija separacionih procesa i njihova klasifikacija sa hemijskim i/ili fizičkim osnovama samih metoda i njihovom primenom u oblasti analitičke hemije i kontrole kvaliteta. Pregled konvencionalnih procesa. Ravnotežni separacioni procesi, separacije sa hemijskom reakcijom, hromatografija, sorpcioni procesi, membranske separacione tehnike, separacioni procesi u poljima, biološke i biohemijske metode separacija. Ostale tehnike. Kombinovane metode. Poređenje metoda razdvajanja za izolaciju, detekciju i/ili određivanje određene komponente nekog složenog sistema. Napredak u separacionim tehnikama na osnovu veličine, površinskih svojstava, jonskih svojstava i drugih posebnih karakteristika supstanci. Koncept procesa, teorija i oprema koja se koristi. Studenti izrađuju jedan seminarski rad sa temom vezanom za problematiku doktorske teze. | |||
| Sadržaj praktične nastave | ||||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | ||||
| Metode izvođenja nastave | Teorijska nastava, seminarski rad sa temom vezanom za problematiku doktorske teze i konsultacije. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 50 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 40 | |||
