22Д60 - Савремене сепарационе технике
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Савремене сепарационе технике | |||
| Акроним | 22Д60 | |||
| Студијски програм | Хемија,Хемијско инжењерство | |||
| Модул | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни предмет | |
| Условљност другим предметом | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да студенте упозна са принципима савремених сепарационих метода, употребом сепарационих агенаса и критеријумима за избор како одређене методе, тако и агенса за специфичну намену. Такође, циљ је и упознавање студената са правцима развоја и примене модерних техника раздвајања. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент је стекао: - знања да самостално одабере и примени адекватне савремене технике раздвајања за решавање конкретног проблема; - знања да сагледа факторе који утичу на могућност раздвајања појединих компоненти смеше; - знања да сарађује са колегама из различитих научних области; - комуникационе компетенције да представи проблем, начин решавања и изврши критичку анализу добијених резултата; - способност за развој нових идеја у области сепарационих метода. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Општа дефиниција сепарационих процеса и њихова класификација са хемијским и/или физичким основама самих метода и њиховом применом у области аналитичке хемије и контроле квалитета. Преглед конвенционалних процеса. Равнотежни сепарациони процеси, сепарације са хемијском реакцијом, хроматографија, сорпциони процеси, мембранске сепарационе технике, сепарациони процеси у пољима, биолошке и биохемијске методе сепарација. Остале технике. Комбиноване методе. Поређење метода раздвајања за изолацију, детекцију и/или одређивање одређене компоненте неког сложеног система. Напредак у сепарационим техникама на основу величине, површинских својстава, јонских својстава и других посебних карактеристика супстанци. Концепт процеса, теорија и опрема која се користи. Студенти израђују један семинарски рад са темом везаном за проблематику докторске тезе. | |||
| Садржај практичне наставе | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | ||||
| Методе извођења наставе | Теоријска настава, семинарски рад са темом везаном за проблематику докторске тезе и консултације. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 40 | |||
