22HPI33 - Osnove višefaznih sistema
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Osnove višefaznih sistema | |||
| Akronim | 22HPI33 | |||
| Studijski program | Hemijsko inženjerstvo | |||
| Modul | ||||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 5.0 | Status predmeta | izborni predmet | |
| Uslovljnost drugim predmetom | Mehanika fluida, Uvod u hemijsko inženjerstvo | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je upoznavanje studenata sa osnovnim fenomenima prenosa u višefaznim sistemima, načinom razmišljanja, logike i terminologije u ovoj oblasti. Osposobljavanje studenata za razumevanje karakterizacije i proračun osnovnih operacija u višefaznim sistemima. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Razumevanje i sposobnost samostalnog proračuna osnovnih operacija u višefaznim sistemima, kao osnove za proračun složenih sistema. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Uvod u višefazne sisteme – priroda različitih faza u ravnoteži. Klasifikacija višefaznih sistema. Čestice u kontinualnom fluidu - čvrste čestice, kapi i mehuri gasa. Karakterizacija čestica u višefaznim sistemima. Teorijske osnove proračuna operacija i procesa u višefaznim sistemima. Fluido-dinamika višefaznih sistema - disperzije čvrstih čestica u fluidu. Prenos toplote i mase u višefaznim sistemima. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Računske vežbe koje prate teorijsku nastavu. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja, računske vežbe, konsultacije | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 30 | ||
| Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 50 | |||
| Seminari | ||||
